اتصال فلش به تلویزیون سامسونگ قدیمی

چرا برخی از اطلاعات USB در تلویزیون نمایش داده نمی شوند؟

گاهی تمام نکات برای وصل کردن USB به تلویزیون به درستی رعایت می شوند، اما اطلاعات دستگاه یو اس بی در تلویزیون نمایش داده نمی شوند. معمولا در بیشتر این موارد، مسیله مربوط به عدم پشتیبانی تلویزیون از فرمت مورد نظر است. بسیاری از تلویزیون ها از همه فرمت ها پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل، ممکن است مشکلاتی در خوانش اطلاعات یو اس بی توسط آنها وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل می توانید USB مورد نظر خود را به دستگاه دیگری مانند کامپیوتر یا تلفن همراه متصل کرده و فرمت اطلاعات را تغییر دهید.

اتصال فلش به تلویزیون سامسونگ قدیمی

آموزش وصل کردن USB به تلویزیون

با وصل کردن USB به تلویزیون شما می توانید از عکس ها، موسیقی و فیلم های ذخیره شده در دستگاه USB لذت ببرید. برای این کار کافی است تا یو اس بی مدنظر خود را به دستگاه وصل کنید. اگر دستگاه USB متصل به تلویزیون دارای کلید روشن-خاموش است، آن را روشن کنید. دکمه HOME را فشار دهید و از میان محتواهای ذخیره شده در فلش، مورد دلخواه را انتخاب نمایید

همانگونه که می دانیدبرای مشاهده عکس ها، می بایست آلبوم، برای پخش موسیقی، موسیقی، و برای پخش ویدیوها می بایست فیلم ها را انتخاب کنید. دکمه  را فشار دهید و [پوشه ها] را از منویی که نمایش داده می شود انتخاب کنید. فهرست موجود، پوشه ها و فایل ها را بررسی نمایید و فایل مورد نظر جهت پخش شدن را انتخاب نمایید.

در پخش فایل ها به این نکته توجه نمایید که دستگاه شما از فایل مورد نظر پشتیبانی کند و توانایی پخش آن را داشته باشد. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر در این باره می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تلویزیون سامسونگ  تماس بگیرید

چند نکته درباره ی وصل کردن USB به تلویزیون

وصل کردن USB به تلویزیون نیز بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. بنابراین در صورتی که قصد وصل کردن فلش به تلویزیون را دارید، بهتر است با نکات این کار آشنا شوید.

  • توجه داشته باشید که تمام درگاه های USB در تلویزیون از USB پرسرعت پشتیبانی می کنند. درگاه USB آبی رنگ از SuperSpeed (USB 3.0) پشتیبانی می کند.
  • دیگر آنکه هاب های USB پشتیبانی نمی شوند. به خاطر داشته باشیدکه در حین دسترسی به دستگاه USB، تلویزیون یا دستگاه USB را خاموش نکنید.ضمن آنکه پس از وصل کردن USB به تلویزیون و روشن کردن دستگاه، کابل USB را به یکباره جدا نکنید، و از جدا کردن یا وارد کردن رسانه ضبط خودداری نمایید. انجام این کار ممکن است سبب مخدوش شدن و از دست رفتن داده های ذخیره شده در دستگاه USB گردد.
  • نکته ی اخر آنکه بسته به نوع فایل ذخیره شده در فلش، ممکن است حتی در صورت استفاده از فرمت های پشتیبانی شده، امکان پخش آن در تلویزیون وجود نداشته نباشد. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر در این باره می توانید با مقاله ای که در سایت www.londontvrepair.co.uk موجود است مراجعه کنید   .

چرا USB در تلویزیون شناسایی نمی شود ؟

عدم پشتیبانی از فرمت USB

بسیاری از تلویزیون ها از همه فرمت ها پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل، ممکن است مشکلاتی در خوانش اطلاعات یو اس بی توسط آنها وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل می توانید USB مورد نظر خود را به دستگاه دیگری مانند کامپیوتر یا تلفن همراه متصل کرده و فرمت اطلاعات را تغییر دهید.

نسخه USB و پورت تلویزیون

ممکن است فلش USB شما نسخه USB 3.0 باشد و پورت USB تلویزیون نسخه USB 2.0 باشد. در این صورت، پورت USB ممکن است فلش را نشناسد. همچنین در تلویزیون های قدیمی، فلش ممکن است در حالت عادی تشخیص داده نشود و مجبور باشید آن را به صورت دستی فعال کنید. در این حالت، به Source بروید و بخش USB/Media را در تلویزیون خود پیدا کنید

علت نخواندن فلش در تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های برند سامسونگ یکی از محبوب ترین کالاهای دیجیتال حال حاضر بازار می باشند که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. علت نخواندن فلش در تلویزیون سامسونگ یک ایراد رایج در بین این محصولات می باشد که اغلب با برخی تغییرات ساده رفع می شود

عدم سازگاری فرمت فلش با تلویزیون، گرفتگی محل وصل کردن فلش به تلویزیون و … جز رایج ترین دلایل وصل نشدن USB به تلویزیون های سامسونگ می باشند.

برای رفع مشکل شناسایی نشدن فلش در تلویزیون سامسونگ به شما توصیه می کنیم قبل از وصل کردن فلش به تلویزیون، ابتدا آن را به یک کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کرده و ضمن بررسی فرمت آن، از ویروسی نبودن آن نیز مطمین شوید.

معایب اتصال فلش به تلویزیون

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا زدن فلش به تلویزیون ضرر دارد؟ در اینجا باید گفت استفاده از فلش برای تلویزیون به طور کلی ضرری برای تلویزیون ایجاد نمی کند، اما ممکن است به دلایل دیگر، مانند بسته شدن فلش در درگاه USB تلویزیون، مشکلی برای تلویزیون ایجاد شود.

همچنین در برخی موارد، استفاده از فلش برای تلویزیون ممکن است باعث کاهش عمر مفید فلش باشد، زیرا این دستگاه ها معمولاً برای ذخیره سازی داده ها به کار می روند و استفاده بیش از حد از آنها باعث خرابی و نقص عملکرد آنها می شود.

بنابراین، اگر می خواهید از فلش برای تلویزیون استفاده کنید، بهتر است از فلش های با کیفیت و با ظرفیت کافی استفاده کنید و از آنها برای ذخیره سازی ویدیوها و فایل های دیگر استفاده کنید و آنها را به طور منظم جابجا کنید تا از خرابی فلش جلوگیری شود

رفع مشکل شناسایی نشدن فلش در تلویزیون سامسونگ

رفع مشکل شناسایی نشدن فلش در تلویزیون سامسونگ وابسته به عوامل مختلفی می باشد، به عنوان مثال اگر مشکل فوق یک ایراد نرم افزاری و مربوط به بخش تنظیمات تلویزیون یا فلش باشد، شما می توانید با مراجعه به دفترچه راهنما تلویزیون و یا اتصال فلش به کامپیوتر آن را رفع نمایید

4 راه حل برای رفع مشکل نخواندن فلش در تلویزیون

1- فلش را به درستی به تلویزیون وصل کنید

یکی از ساده ترین راه حل های رفع مشکل نخواندن فلش در تلویزیون، این است که این تراشه را به شکل صحیحی به دستگاه متصل نمایید. گاهی تنها دلیل اینکه تلویزیون نمی تواند فلش را شناسایی کند، این است که نکات وصل کردن فلش به تلویزیون را نمی دانید و این کار را به درستی انجام نمی دهید!
یادتان باشد که برای اتصال فلش مموری به تلویزیون، نباید دستگاه را خاموش نمایید. این مسیله، شناسایی فلش در تلویزیون را با مشکل مواجه می کند. به علاوه فراموش نکنید که پس از استفاده از فلش، آن را از تلویزیون خارج نمایید. بسیار دیده شده وقتی فلش به مدت طولانی داخل پورت تلویزیون می ماند، مشکلاتی در خود تلویزیون و یا فلش ایجاد می شود.
وقتی می خواهید فلش را از تلویزیون جدا کنید، اصلاً عجله نکنید و به دور از هر گونه زور و فشار، فلش را بیرون بکشید. با این کار نه به فلش مموری آسیب می زنید و نه به پورت.

2- رفع مشکل نخواندن فلش در تلویزیون با تغییر فرمت فلش

فرمت استاندارد فلش که تلویزیون به راحتی می توان آن را شناسایی نماید، فرمت FAT32 است. همه تلویزیون های هوشمند از هر برندی، این فرمت را شناسایی می کنند. درواقع این فرمت فلش، سیستم فایلی 32 بیتی است و از پارتیشن هایی تا 8 ترابایت پشتیبانی می کند.
گاهی یک تلویزیون، طراحی هوشمندانه تری دارد و می تواند همه فرمت های فلش مموری را بخواند. البته هنوز دیده نشده که تلویزیونی فرمت NTFS را بخواند! بااین حال گاهی لازم است فرمت فلش مموری را تغییر دهید تا تلویزیون آن را به درستی شناسایی کند.
برای این کار، مراحل زیر را طی کنید:
● در اولین قدم، یک بک آپ از تمامی اطلاعاتی که در فلش دارید بگیرید.
● بر روی My Computer راست کلیک کنید و گزینۀ Manage را انتخاب نمایید.
● پنجره ای باز می شود که باید از طریق آن به بخش Disk Management بروید و در کادر مقابل، فلش مموری خود را بیابید.
● حالا بر روی فلش مموری راست کلیک کرده و گزینه Format را انتخاب کنید. پیامی برایتان نمایش داده می شود که باید گزینۀ OK را بزنید.
● در پنجرۀ جدیدی که ظاهر شده، تنظیمات فرمت مورد نظر را می بینید. به بخش File System بروید و فرمت FAT32 را انتخاب کنید. حالا با زدن Ok، فرمت را تغییر دهید.
روش دوم:
وارد قسمت My Computer شوید و روی فلش مورد نظرتان راست کلیک کنید. حالا Format را انتخاب نمایید.
سپس منوی کشویی File System را انتخاب و روی فرمت FAT32 کلیک کنید. در انت ها Format را بزنید تا عملیات انجام شود.

3- با تعمیر پورت تلویزیون، مشکل نخواندن فلش در تلویزیون را رفع کنید

گاهی پورت تلویزیون آسیب دیده و شکسته است؛ به همین دلیل تلویزیون قادر به شناسایی فلش مموری نیست. وقتی با این مشکل مواجه می شوید، حتماً برای اطمینان از سلامت پورت، آن را بررسی کنید و ببینید که آیا پورت یواس بی، شکستگی دارد یا نه؟
قبل از هر چیز می توانید فلش را در دستگاه های دیگر امتحان کنید و مطمین شوید سالم است. دقت کنید که اگر فلش شناسایی شود، احتمالاً پورت دستگاه مشکل دارد. رفع مشکل نخواندن فلش در تلویزیون با تعمیر پورت، کار شما نیست! درواقع یک تعمیرکار باتجربه باید پورت را تعمیر نماید.

4- با تعمیر مین بُرد، مشکل نخواندن فلش در تلویزیون رفع می شود

مین بُرد، مغز تلویزیون شماست. به بیانی دیگر مین بُرد، قطعات دیگر این سیستم را تحت کنترل دارد. این قطعه، ممکن است به دلایل مختلف، آسیب ببیند و به درستی کار نکند. در این مواقع، مشکلاتی در تلویزیون ایجاد می شود که یکی از آن ها اختلال در شناسایی فلش و هارد اکسترنال است. درواقع نخواندن فلش در تلویزیون، یکی از نشانه های خرابی مین بُرد است. مین بُرد، قطعه ای از تلویزیون است. پس باز هم باید با مراجعه به تعمیرکارو استفاده از وب سایت youtube.com، مشکل مربوط به آن را رفع کرد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتصال فلش به تلویزیون سامسونگ قدیمی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتصال فلش به تلویزیون سامسونگ قدیمی"، کلیک کنید.