ایا پنل شکسته تلویزیون ال جی قابل تعمیر است

ابتدا باید بدانیم که پنل چه ساختمان و اجزایی دارد. سپس با امکان تعمیر تلویزیون ال جی شکسته و تعویض پنل شکسته آشنا می شوید. همچنین مدت زمان مورد نیاز برای تعویض پنل و هزینه تعویض پنل و تعمیر شکستگی پنل تلویزیون ال جی صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید. این مقاله ادامه مقالات آشنایی با تعمیر تلویزیون ال جی است. پنل تلویزیون بخش اصلی و مهم ترین قسمت هر تلویزیون ال ای دی  و ال سی دی است. در تلویزیون های ال جی پنل خاص این تلویزیون ها که تولید شرکت ال جی است استفاده می شود. این پنل ها ویژگی های خاصی دارند که موجب شفافیت و کیفیت تصاویر فوق العاده ای شده است. در این پنل ها اجزا مختلفی جهت ایجاد تصویر وجود دارد. این قسمت ها عبارتند از: لیکویید، دیپفیوزر، بک لایت و کابل های رابط.

ایا پنل شکسته تلویزیون ال جی قابل تعمیر است

لیکویید چیست؟

لیکویید در واقع همان صفحه جلوی تلویزیون است که تصویر روی آن تشکیل می شود و شما آن را تماشا می کنید. صفحه لیکویید در اکثر تلویزیون های ال جی با دست کشیدن روی تصویر قابل لمس است. این صفحه به ضربه و آب حساس است. اکثر پنل تلویزیون ال جی به شکلی طراحی شده است که نسبت به ضربه بیشترین مقاومت را دارد اما در صورتی که شدت ضربه زیاد باشد خواهد شکست. لیکویید همان بخشی است که در اثر فشار زیاد یا ضربه دچار شکستگی شده و باید تعویض شود. به زبان ساده شکستگی پنل تلویزیون ال جی ایراد مروبط به قسمت لیکویید پنل است. تعمیر شکستگی پنل تلویزیون ال جی امکان پذیر است؟ آیا می شود پنل تلویزیون ال جی که شکسته است را تعمیر کرد؟ جواب این سوال و سوالاتی در این مورد را در این مطلب با هم مرور می کنیم.

شکستگی پنل تلویزیون ال جی ایراد شایعی است، اما ممکن است هنگام تعمیر پنل شکسته تلویزیون ال جی در اصفهان با ایرادهای دیگر پنل اشتباه  گرفته شود. مثلا خرابی بک لایت، یا خطوط افقی یا عمودی ریختگی لیکویید از جمله ایرادهایی است که در نگاه اول ممکن است با ایراد شکستگی پنل تلویزیون الجی شباهت ظاهری داشته باشد. لکه های سیاه دایره ای وجود لکه های سیاه دایره ای شکل بزرگ روی تصویر تلویزیون یکی از نشانه های شکستگی پنل است. نزدیکی این لکه ها به لبه های کناری تصویر یا زیر قاب جلویی تلویزیون احتمال شکستگی پنل را بیشتر می کند. ضربه های از کنار در پنل های جدید ال ای دی باعث این نوع از شکستگی در لیکویید تلویزیون می شود.

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای تلویزیون شما بیفتد، ترک خوردن یا شکستن صفحه نمایش است. اگر در حال جابه جا کردن، تلویزیون از دستتان افتاده یا یکی از بچه ها اسباب بازی به سمت آن پرتاب کرده و صفحه شکسته است؛ احتمالا نیاز به تعمیر ال سی دی شکسته و ضربه خورده تلویزیون خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم به توضیح درباره تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون و همچنین تلویزیون ضربه خورده بپردازیم. تلویزیون های LCD قادر به ارایه وضوح و رنگ فوق العاده ای برای تصاویر هستند. ترک خوردگی یا آسیب دیدگی صفحه تلویزیون LCD، اتفاق ناخوشایندی است. تعمیر LCD شکسته هم فقط در موارد خاصی امکان پذیر خواهد بود. اولین قدم شما در مسیر تعمیر ال سی دی شکسته و ضربه خورده تلویزیون، شناسایی آسیب رخ داده و ارزیابی برای تعمیرات آن است.

به عنوان یک قاعده کلی، کارشناسان می گویند تعمیر صفحه تلویزیون LCD به احتمال زیاد، هزینه زیادی دارد. دلیل هزینه زیاد آن این است که ترمیم LCD آن قدر دشوار می باشد که به زحمت آن نمی ارزد. عموماً تعمیرکاران در این گونه موارد، پیشنهاد تعویض تمام صفحه تلویزیون را می دهند. پس از محاسبه هزینه تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون متوجه خواهید شد که بهتر است به جای آن، یک تلویزیون جدید بخرید. البته اول باید میزان خسارت را بسنجید. در مواردی که خسارت جزیی وارد شده باشد، می توان کار تعمیر را انجام داد. ترک های تارعنکبوتی در صفحه تلویزیون ال سی دی از دیگر مشکلاتی که برای صفحه های ال سی دی تلویزیون ها در اثر ضربه ایجاد می شود، ترک های تار عنکبوتی است.

این ترک ها در صورت ضربه در صفحه نمایش دیده می شود که مانند تارهای مو هستند و اگر بسیار نازک باشند در گذر زمان از بین می روند. قابل ذکر است که این ترک های مویی و تار عنکبوتی در بعضی از موارد که بسیار عمیق هستند و می توانند به قطعه های درونی پنل دستگاه شما آسیب وارد کنند و صفحه ال سی دی در این صورت قابل تعمیر نخواهد بود. در صورت تعمیر هم، قیمت تعمیر ال سی دی شکسته بیشتر خواهد شد و البته تعیین قبرای برطرف کردن ترک های جزیی ایجاد شده در صفحه ال سی دی تلویزیون خود می توانید از کیت های ضد خش استفاده کنید. علاوه بر استفاده از کیت های ضد خش، برای از بین بردن ترک های جزیی و کوچک ال سی دی از پارچه های گرم نیز می توانید استفاده نمایید.

یک پارچه نرم را انتخاب کنید و با آب داغ آن را گرم کنید و درون یک پلاستیک قرار دهید. به صورت آهسته پارچه را بر روی خش ها فشار دهید. مدت فشردن پارچه بر روی صفحه تلویزیون بالاتر از 10 ثانیه نباشد. اگر در هنگام فشردن پارچه بر صفحه ال سی دی دستگاه با ناهمواری مواجه شدید، باید از یک کارشناس و تعمیرکار کمک بگیرید تا پنل تلویزیون شما تعویض شود. استفاده از گارانتی برای تعمیر ال سی دی و ال ای دی شکسته تعمیر صفحه ال سی دی تلویزیون بسیار پرهزینه است در برخی موارد می توان از گارانتی استفاده کرد البته قابل ذکر است که همه آسیب های وارد شده به دستگاه را گارانتی بر عهده نخواهد گرفت. گارانتی تنها مشکلاتی را حل می کند که بدون ضربه در پنل تلویزیون ایجاد شده باشد.

اگر، گارانتی دستگاه شما نیز به اتمام رسیده است؛ می توانید از خدمات تعمیرکاران نمایندگی برند تلویزیون مانند کاردون استفاده نمایید. اقدامات لازم پس از ضربه خوردن به تلویزیون شاید برای شما عزیزان این سوال پیش آمده باشد که پس از ضربه خوردن صفحه ال سی دی تلویزیون باید چه کارها و اقداماتی انجام شود. در جدول زیر به نکاتی که باید پس از ضربه به تلویزیون ال سی دی رعایت شود، اشاره شده است.یمت به وسیله کارشناسان و متخصصان کاردون مشخص می شود. خطوط مورب یا تار عنکبوتی یکی از نشانه های حتمی شکستگی پنل است. این خطوط مورب همه به سمت یک نقطه که همان محل برخورد ضربه است کشیده شده اند.

این خطوط به رنگ های متفاوت اند و در حالتی که تلویزیون روشن است تنها دیده می شوند. شما اگر در لحظه برخورد ضربه تلویزیون خاموش باشد متوجه این ایراد نمی شوید و تنها پس از روشن کردن آن خطوط مورب را خواهید دید. بی دقتی در جابجایی تلویزیون می تواند باعث این شکل از ایراد شود. خطوط عمودی و افقی وجود هم زمان خطوط عمودی و افقی می تواند علت شکستگی پنل باشد. اکثر مواقع بعد از ضربه خوردن این خطوط ایجاد می شود. این خط ها نیز فقط در طمان روشن بودن تلویزیون قابل دیدن است.این خط ها نازک است و در تعداد زیاد روی تصویر دیده می شود. ممکن است همراه این خطوط خط های مورب نیز وجود داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایا پنل شکسته تلویزیون ال جی قابل تعمیر است" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایا پنل شکسته تلویزیون ال جی قابل تعمیر است"، کلیک کنید.