برپایی غرفه های فروش محصولات زنان در 6 بوستان و 13 ایستگاه مترو – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

برپایی غرفه های فروش محصولات زنان در 6 بوستان و 13 ایستگاه مترو - خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آزیلاز، مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در نشست خبری درباره بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار داشت: این نمایشگاه 16 تا 25 اسفند 1402 در بوستان گفت وگو برگزار می شود و خانواده ها می توانند از محصولات زنان که اکثراً سرپرست خانوار هستند، استفاده کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه حجم نیازها برای عرضه محصولات در نظر گرفته شده، افزود: طی دو سال گذشته 96 دوره از بازارچه ها در سطح شهر برپا شده است.

اردبیلی با اشاره به اینکه محور کار ما کارآفرینی است، بیان داشت: 864 کسب و کار شامل پوشاک، کالای خواب، کالای حجاب، زیورآلات، عروسک، کالای آشپزخانه و… در این دوره در فضاهای فروش بوستان گفت وگو و به طور کلی در 6 بوستان پر تردد و 13 ایستگاه پر تردد مترو مثل ایستگاه تجریش، شادمان، اشرفی اصفهانی، دروازه دولت، تیاترشهر و…حمایت و محصولات ارایه می شود.

وی در ادامه گفت: البسه کارکنان شهربان و حریم بان امسال توسط زنان سرپرست خانوار در مجموعه های کوثر تولید شد و علاوه بر صرفه جویی 12 میلیارد تومانی، کیفیت البسه ارتقای جدی نسبت به ادوار قبل داشت.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران افزود: با مجموعه عباس آباد هم همکاری در حوزه فعالیت کارآفرینی زنان داشته ایم.

اردبیلی در مورد آزادی زنان زندانی گفت: آزادی مادران زندانی جرایم مالی و غیر عمد اخیراً با همکاری مجموعه شهرداری و خیرین صورت گرفته و عدد قابل توجهی جمع آوری شد و برای سال آینده هم برنامه هایی داریم.

وی بیان داشت: در مورد اشتغال زندانیان زن رای باز و یا دارای پابند الکترونیک حمایت های لازم برای کسب معاش حلال آنها صورت گرفته است و حدود یک چهارم زنان زندان تهران مشمول رای باز شده اند. این اقدام حمایتی طی تفاهم نامه شهرداری و زندان زنان صورت گرفته است و سال جدید این حمایت ها گسترده تر و حتی پس از اتمام محکومیت آنها انجام می شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سامانه زنان سرپرست خانوار در شهرداری قبلاً 7 هزار نفر عضو داشت که اخیراً مجدد اعضا بسته به شرایط بازبینی شده اند و اکنون 19 هزار و 823 نفر از حمایت برخوردارند که 13 هزار مورد سرپرست خانوار هستند و 15 هزار و 182 نفر از فرزندان آنها از خدمات مختلف مثل مشاوره، استعدادیابی و… برخوردارند.

اردبیلی در مورد برنامه برای زنان معتاد بهبود یافته گفت: یاور شهر 5 بیشترین زنان معتاد متجاهر را دارد و اقداماتی مانند خانواده پذیری و جامعه پذیری پس از بهبودی و سم زدایی با همکاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری اجرا شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برپایی غرفه های فروش محصولات زنان در 6 بوستان و 13 ایستگاه مترو – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برپایی غرفه های فروش محصولات زنان در 6 بوستان و 13 ایستگاه مترو – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.