ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر 18 درصد افزایش یافت – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر 18 درصد افزایش یافت - خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آزیلاز، محمد شکیبی نسب ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش های گسترده ای به منظور توسعه خدمات بندری در سطح استان بوشهر صورت گرفته است و طرح های مهمی در این زمینه در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: با ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور و شتاب گرفتن روند توسعه زیرساختها در بنادر استان بوشهر امید می رود میزان تخلیه و بارگیری این استان در سال جدید با رشدی چشمگیر مواجه شود.

شکیبی نسب افزود: در این حوزه طرح زیرساختی بسیار خوبی در بنادر بوشهر (مجتمع بندری نگین) دیر، کنگان، گناوه و ریگ در دست احداث است که بخشی از آنها در آستانه بهره برداری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در شاخص شناورهای بالای یک هزار تن نیز شمار شناورها به 2 هزار و 250 تن رسیده که در مقایسه با 11 ماهه سال گذشته 2 درصد رشد نشان می دهد.

شکیبی نسب افزود: در حوزه مسافری نیز شمار جابجایی مسافر با افزایش 7.5 درصدی به 243 هزار و 33 نفر رسیده است.

افزایش تخلیه و بارگیری

وی یادآور شد: در حوزه گردشگری دریایی نیز پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو در ایام نوروز در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان در 11 ماه امسال با افزایش 6.5 درصدی به 58 میلیون و 848 هزار تن رسید.

شکیبی نسب ادامه داد: از مجموع میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان سهم کالاهای غیرنفتی 9 میلیون و 832 هزار تن گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته 3.5 درصد رشد نشان می دهد.

وی بیان کرد: در بخش کالاهای نفتی نیز میزان تخلیه و بارگیری با افزایش 7.2 درصدی به 49 میلیون و 161 هزار تن رسیده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز عملکرد بنادر استان بوشهر در کالاهای نفتی و غیرنفتی به 115 هزار تن و 735 تن رسیده است که در این حوزه عدد قابل توجه رشد 18 درصدی ترانزیت در بخش کالاهای نفتی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر 18 درصد افزایش یافت – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر 18 درصد افزایش یافت – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.