تعداد قدم های روزانه زنان برای جلوگیری از نارسایی قلبی – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

تعداد قدم های روزانه زنان برای جلوگیری از نارسایی قلبی - خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آزیلاز به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، توصیه معمول این است که افراد روزانه 10000 قدم بردارند، اما زنان 63 ساله و بالاتر در واقع با حدود 3600 قدم در روز از فواید خوبی برای قلب بهره مند می شوند.

نتایج نشان می دهد که به طور متوسط 3600 قدم در روز با سرعت طبیعی با 26 درصد کاهش خطر ابتلاء به نارسایی قلبی همراه است.

«مایکل لامونتی»، محقق ارشد و استاد اپیدمیولوژی و بهداشت محیط در دانشکده بوفالو، گفت: «3000 قدم در روز ممکن است هدف معقولی باشد که با میزان فعالیت روزانه زنان در این مطالعه مطابقت دارد.»

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 6000 زن 63 ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان تا هفت روز متوالی، یک ردیاب حرکتی به روی لگن شان وصل بود. آنها به طور متوسط نزدیک به 3600 قدم در روز داشتند.

در میان این زنان، بیش از 400 مورد نارسایی قلبی طی یک پیگیری 7.5 سال به طور متوسط رخ داد.

نتایج نشان می دهد که خطر ابتلاء به نارسایی قلبی برای هر 70 دقیقه تمرینات با شدت سبک در روز، 12 درصد کمتر و برای هر 30 دقیقه فعالیت روزانه با شدت متوسط تا شدید، 16 درصد کمتر است.

در مقایسه، هر یک ساعت و نیم بی تحرکی با 17 درصد بیشتر خطر ابتلاء به نارسایی قلبی همراه بود.

فعالیت بدنی سبک شامل فعالیت های معمول روزانه مانند کارهای خانه بود، در حالی که فعالیت های متوسط تا شدید شامل پیاده روی با سرعت عادی، بالا رفتن از پله ها یا انجام کارهای حیاط بود.

این مطالعه همچنین به طور خاص نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده (HFpEF) را مورد بررسی قرار داد، که زمانی اتفاق می افتد که عضله قلب آنقدر ضخیم و سفت می شود که خون کمتری را در حفره های پایینی خود نگه می دارد. قلب با اثربخشی طبیعی می تپد، اما قادر به پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن نیست.

لامونتی گفت: «HFpEF رایج ترین شکل نارسایی قلبی است که در زنان مسن تر مشاهده می شود، و در حال حاضر گزینه های درمانی معدودی وجود دارد از اینرو پیشگیری اولیه برای HFpEF اولویت دارد.»

این مطالعه نشان داد که فعالیت بدنی سبک و متوسط، خطر ابتلاء به HFpEF را به همان شیوه ای که نارسایی قلبی به طور کلی کاهش می دهد، کم می کند. به همین ترتیب، بی تحرکی طولانی مدت خطر ابتلاء به HFpEF را افزایش می دهد.

خطر نارسایی قلبی، از جمله HFpEF، در حدود 2500 قدم در روز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در 3600 قدم، 25 تا 30 درصد خطر نارسایی قلبی و HFpEF کمتر بود.

محققان خاطرنشان کردند که زنان مجبور نیستند برای به دست آوردن مزایای حرکتی، خود را وارد فعالیت های سنگین کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعداد قدم های روزانه زنان برای جلوگیری از نارسایی قلبی – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعداد قدم های روزانه زنان برای جلوگیری از نارسایی قلبی – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.