تمرینات سخت ورزشی می تواند باعث ایجاد گُرگرفتگی شود – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

تمرینات سخت ورزشی می تواند باعث ایجاد گُرگرفتگی شود - خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آزیلاز به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند که ورزش کردن شدید ممکن است خطر گرگرفتگی را افزایش دهد.

افزایش شدید فعالیت بدنی احتمال گرگرفتگی عینی و ذهنی را به ترتیب 31 و 33 درصد افزایش داد.

دکتر «استفانی فاوبیون»، مدیر پزشکی انجمن یایسگی، گفت: «این مطالعه ارتباط بین افزایش فعالیت بدنی و گرگرفتگی های ذهنی و عینی بعدی را در هر دو دوره بیداری و خواب نشان می دهد.»

در همین حال، دما تنها یک عامل موثر در گرگرفتگی ذهنی هنگام خواب بود که خطر ابتلاء به آن را تا 38 درصد افزایش داد.

فاوبیون افزود: «از آنجایی که دما در طول خواب بر احتمال گرگرفتگی تاثیر می گذارد، تغییراتی مانند استفاده از پتو و لباس های خواب سبک تر و همچنین خنک تر نگه داشتن دمای اتاق ممکن است به کاهش گرگرفتگی شبانه کمک کند».

به گفته محققان، گرگرفتگی یکی از شایع ترین علایم یایسگی است که 80 درصد زنان آن را تجربه می کنند. مطالعات قبلی نشان داده اند که کاهش سطح استروژن باعث ایجاد تغییراتی در هیپوتالاموس می شود که دمای بدن را کنترل می کند.

در حالی که ورزش فواید بسیاری برای سلامتی و تندرستی دارد، همچنین می تواند دمای بدن را افزایش دهد و به عنوان عامل اصلی گرگرفتگی مشکوک است.

تحقیقات جدیدتر نشان داده است که انجام فعالیت بدنی بیشتر از حد معمول در یک روز با گزارش های بیشتر از گرگرفتگی مرتبط است.

محققان نوشتند: «این داده ها از این فرض حمایت می کنند که حداقل در ماه های غیر تابستان، فعالیت بدنی و دمای محیط گرم تر در طول خواب با گرگرفتگی مرتبط است. این نتایج نشان می دهد که افزایش شدید فعالیت بدنی در طول روز ممکن است با گرگرفتگی همراه باشد؛ با این حال، فعالیت بدنی فواید بی شماری برای سلامتی دارد و زنان نباید در میانسالی از تحرک بدنی منصرف شوند.»

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تمرینات سخت ورزشی می تواند باعث ایجاد گُرگرفتگی شود – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تمرینات سخت ورزشی می تواند باعث ایجاد گُرگرفتگی شود – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.