زنگ خطر کمبود مشاوران در مدارس به صدا درآمد

عضو هییت علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با آزیلاز: 

زنگ خطر کمبود مشاوران در مدارس به صدا درآمد

عضو هییت علمی دانشگاه تهران گفت: آموزش و پرورش 110 هزار مدرسه و حدود 700 هزارکلاس درس دارد که هر مدرسه یک معلم لیسانس و فوق لیسانس لازم دارد، در صورتی که از هر 10 مدرسه یک نفر مشاور ندارد. 

غلامعلی افروز، عضو هییت علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آزیلاز، درباره بازنگری سرفصل های رشته روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: تمام شاخه های روان شناسی باید به کمک گروه متخصص بازنگری شوند. 

وی افزود: قالب گرایش های روانشناسی مشابهت یکسانی با یکدیگر دارند، اما عناوین متفاوت هستند و به همین صورت باعث رنجش، و آزردگی برخی از فارغ التحصیلان می شوند. 

افزوز تصریح کرد: باید از حالت گرایشی و تخصصی کردن رشته های روانشناسی اجتناب کنیم و بازنگری اساسی را در دستور کار قرار دهیم تا همه فارغ التحصیلان بتوانند از لحاظ بالینی و نظری قوی شوند. 

عضو هییت علمی دانشگاه تهران درباره وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی گفت: همه گرایش های رشته های روان شناسی باید به صورت همزمان از سوی گروه متخصص و منتخب و جامع نگر و بلند اندیش بازنگری شوند، نه اینکه گروه های عممومی، تربیتی و استثنایی به صورت جداگانه بازنگری شوند؛ چرا که به هیچ عنوان کار درستی نیست. 

افزوز اضافه کرد: بنده معتقد هستم هر کسی که سواد خوبی داشته باشد، برایش کار هم وجود دارد. مثلا آموزش و پرورش 110 هزار مدرسه و حدود 700 هزارکلاس درس دارد که هر مدرسه یک معلم لیسانس و فوق لیسانس لازم دارد، در صورتی که از هر 10 مدرسه یک نفر هم مشاور ندارد، پس برای جذب روان شناسان و مشاوران راه طولانی در پیش داریم، به شرط اینکه به درستی این نیرو ها را به خوبی تربیت کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زنگ خطر کمبود مشاوران در مدارس به صدا درآمد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زنگ خطر کمبود مشاوران در مدارس به صدا درآمد"، کلیک کنید.