سال های قبل از یایسگی دوره خطرناکی برای افسردگی است – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

سال های قبل از یایسگی دوره خطرناکی برای افسردگی است - خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آزیلاز به نقل از مدیسن نت، بر اساس داده های جمع آوری شده از هفت مطالعه که شامل بیش از 9100 زن در سراسر جهان است، زنان در دوره گذار قبل از یایسگی 40 درصد بیشتر از زنان دیگر دچار افسردگی می شوند.

دکتر «روپال دسای»، محقق ارشد روانشناسی از دانشگاه کالج لندن، گفت: «نتایج نشان می دهد زنانی که وارد یایسگی می شوند به طور قابل توجهی بیشتر از قبل یا بعد از این مرحله افسردگی را تجربه می کنند».

دسای در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «یافته های ما بر اهمیت اذعان به اینکه زنان در این مرحله از زندگی بسیار در برابر افسردگی آسیب پذیر هستند، تاکید می کند. همچنین بر نیاز به حمایت و غربالگری برای زنان برای کمک به رفع موثر نیازهای سلامت روان آنها تاکید می کند.»

محققان می گویند این دوره گذار که پیش یایسگی نامیده می شود، معمولاً سه تا پنج سال قبل از شروع یایسگی رخ می دهد.

به گفته محققان، در طول این انتقال، تخمدان ها شروع به تولید هورمون های زنانه کمتری می کنند و نوسانات سطح هورمون می تواند باعث تغییرات خلقی همراه با چرخه های قاعدگی نامنظم و سایر علایم شود.

به گفته محققان، این مرحله از یایسگی تا یک سال پس از آخرین قاعدگی زنان ادامه می یابد و معمولاً بین چهار تا هشت سال طول می کشد.

به گفته محققان، این تجزیه و تحلیل شامل زنان از ایالات متحده، استرالیا، چین، هلند و سوییس بود. علایم یایسگی با استفاده از پرسشنامه استاندارد ارزیابی شد.

به گفته محققان، این داده ها از سراسر جهان گرفته شده است و نشان می دهد که مبارزه زنان با یایسگی، شرایطی جهانی است.

این تیم اشاره کرد که تحقیقات قبلی نشان داده است که درمان می تواند یک درمان موثر برای علایم احساسی همراه با یایسگی باشد.

دسای خاطرنشان کرد: «یافته های ما نشان می دهد که سلامت روانی زنان در دوران یایسگی چقدر می تواند در این دوران آسیب ببیند.»

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سال های قبل از یایسگی دوره خطرناکی برای افسردگی است – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سال های قبل از یایسگی دوره خطرناکی برای افسردگی است – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.