شروع واریز سود سهام عدالت/ مبالغ بین 446 تا 906 هزار تومان

شروع واریز سود سهام عدالت/ مبالغ بین 446 تا 906 هزار تومان

بنابر اعلام رییس سازمان بورس، واریز مرحله دوم سود سهام عدالت از امروز آغاز شد که تا 48 ساعت آینده ادامه دارد. مبلغ پرداختی نیز بین 446 تا 906 هزار تومان است.

به گزارش آزیلاز، مجید عشقی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 شرکت های سرمایه پذیر در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می شود.

وی افزود: از صبح امروز واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب 44 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت آغاز شده که تا فردا بعدازظهر ادامه خواهد  داشت. شرکت سپرده گذاری مرکزی، اطلاعات سهامداران سهام عدالت را روز چهارشنبه به بانک های عامل ارسال کرد تا فرایند واریز سود از امروز عملیاتی شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام عدالت 492 هزار تومانی مبلغ 446 هزار تومان، 532 هزار تومانی مبلغ 482 هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی 906 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

عشقی اظهار داشت: متاسفانه با وجود پیگیری های سازمان بورس، 8 شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

وی درباره واریز سود سهام عدالت به حساب وراث گفت: بالغ بر 360 هزار نفر از وراث متوفیان که اقدام به تشکیل پرونده کردند در این مرحله سود را دریافت می کنند. سایر افراد نیز در شبکه کارگزاری و بانکی که معرفی شده حضور پیدا کنند تا نسبت به تشکیل پرونده و تقسیم اصل دارایی و مشخص شدن بحث گیرندگان سود اقدام کنند تا در مرحله بعد پرداختها انجام شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص شرکتهایی که سود سهام عدالت را به موقع پرداخت نکردند گفت: تعداد هشت شرکت از مجموع شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت، سود مربوط به سهامداران را پرداخت نکردند که حتما با آنها برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 که در اواخر آذرماه امسال انجام شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب حدود 43 میلیون سهامدار سود واریز کرد. سود مرحله دوم حدود 30 درصد کمتر از  مرحله اول است.

پایان خبر آزیلاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شروع واریز سود سهام عدالت/ مبالغ بین 446 تا 906 هزار تومان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شروع واریز سود سهام عدالت/ مبالغ بین 446 تا 906 هزار تومان"، کلیک کنید.