ندا شهسواری رکورددار زنان ورزشکار ایران در المپیک

ندا شهسواری رکورددار زنان ورزشکار ایران در المپیک

کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ زنان ایران با کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس رکورددار بیشترین حضور در المپیک بین ورزشکاران زن ایران شد.

به گزارش آزیلاز، ندا شهسواری روز گذشته (یکشنبه، 30 اردیبهشت) موفق شد در فینال رقابت های تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه با پیروزی مقابل نماینده قزاقستان سهمیه المپیک 2024 پاریس را کسب کند.

شهسواری که پیش از این سابقه حضور در المپیک لندن و ریو را داشت، اکنون برای سومین بار حضور در المپیک را تجربه خواهد کرد که از این نظر بین زنان ورزشکار ایران رکورددار بیشترین حضور در المپیک خواهد بود.

پیش از این رکورد حضور زنان ایران در المپیک دو بار بوده است اما شهسواری رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کرد و برای اولین بار یک زن ایرانی سومین بار المپیک را تجربه خواهد کرد.

اسامی زنان ورزشکاری که دو بار سهیمه المپیک را کسب کرده اند به شرح زیر است:

هانیه رستمیان (تیراندازی) : المپیک 2020 توکیو و المپیک 2024 پاریس

مهسا جاور (قایقرانی) : المپیک 2016 ریو و المپیک 2024 پاریس

ناهید کیانی (تکواندو) : المپیک 2020 توکیو و المپیک 2024 پاریس

الهه احمدی (تیراندازی) : المپیک 2012 لندن و المپیک 2016 ریو

نجمه خدمتی (تیراندازی) : المپیک 2016 ریو و المپیک 2020 توکیو

مه لقا جام بزرگ (تیراندازی) : المپیک 2012 لندن و المپیک 2016 ریو

فرزانه فصیحی در المپیک 2020 توکیو حضور داشت و به گفته خودش سهمیه 2024 پاریس را هم قطعی کسب کرده است اما این سهمیه هنوز از طرف فدراسیون جهانی به صورت رسمی اعلام نشده و تا تیرماه که زمان پایان کسب سهمیه است رسما اعلام نخواهد شد. در صورت باقی ماندن فصیحی در رنکینگ المپیک، این ورزشکار هم دومین المپیک خود را تجربه خواهد کرد.

پایان خبر آزیلاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ندا شهسواری رکورددار زنان ورزشکار ایران در المپیک" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ندا شهسواری رکورددار زنان ورزشکار ایران در المپیک"، کلیک کنید.