کاهش جهانی نرخ مصرف دخانیات

کاهش جهانی نرخ مصرف دخانیات

سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز (جمعه) اعلام کرد که کشورها با موفقیت در حال کاهش مصرف دخانیات هستند.

به گزارش آزیلاز، بنابر اعلام این سازمان، در سال 2022 میلادی حدود یک نفر از هر پنج بزرگسال در سراسر جهان دخانیات مصرف می کردند. این سازمان همچنین از کشورها خواست تا به اعمال سیاست های کنترل دخانیات و مبارزه با مداخله در صنعت دخانیات نیز همچنان ادامه دهند.

روندها در سال 2022 نشان دهنده کاهش مداوم نرخ مصرف دخانیات در سطح جهان است.

بر اساس این گزارش، حدود یک نفر از هر پنج بزرگسال در سراسر جهان در 2022 دخانیات مصرف می کردند که این آمار در سال 2000 یک نفر از هر سه نفر بوده است. این گزارش نشان می دهد که 150 کشور با موفقیت در حال کاهش مصرف دخانیات هستند.

در این گزارش آمده است که تعداد کل مصرف کنندگان دخانیات در سنین 15 سال و بالاتر به طور پیوسته کاهش یافته و به 1.245 میلیارد نفر در سال 2022 رسیده در حالی که این رقم در سال 2000 میلادی 1.362 میلیارد نفر بوده است.

همچنین پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی این رقم به 1.20 میلیارد نفر کاهش یابد.

در همین حال، منطقه جنوب شرق آسیا سازمان جهانی بهداشت و منطقه اروپا به ترتیب با حدود 26.5 درصد و 25.3 درصد، بیشترین درصد مصرف کنندگان دخانیات را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت در این گزارش آورده است که کودکان 13 تا 15 ساله نیز همچنان به رغم تلاش کشورها برای محدود کردن دسترسی ها، همچنان به مصرف دخانیات ادامه می دهند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تخمین زده می شود که دخانیات سالانه جان هشت میلیون تن از جمله حدود 1.3 میلیون غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند را می گیرد.

همچنین بر اساس داده های مرکز کنترل بیماری ها در ایالات متحده آمریکا، سیگار کشیدن در کنار سایر مشکلات باعث سرطان، بیماری های قلبی، سکته، بیماری های ریوی، دیابت ها و بیماری مزمن انسدادی ریه می شود.

پایان خبر آزیلاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش جهانی نرخ مصرف دخانیات" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش جهانی نرخ مصرف دخانیات"، کلیک کنید.