گسترش عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد حامل رییس جمهور

آخرین اخبار از وقوع سانحه بالگرد حامل رییس جمهور/2؛

گسترش عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد حامل رییس جمهور

گزارش ها از منطقه سانحه بالگرد رییس جمهور که عصر روز یک شنبه در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست حاکی از آن است که عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد گسترش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آزیلاز، صبح روز یکشنبه، رییس جمهور طی سفری به استان آذربایجان شرقی و نقطه مرزی برای افتتاح یک سد مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان می رود.

سید ابراهیم رییسی و هییت همراه مراسمات را به جا می آوردند و اخبار به صورت عادی مخابره می شود؛ اما ناگهان اخبار تغییر می کند.

خبرهایی از وقوع سانحه برای یکی از بالگردهای همراه رییس جمهور می آید؛ دقایقی پس از این خبر وزیر کشور آن را تایید کرد و از حرکت نیروهای امدادی به سمت محل سقوط بالگرد خبر داد.

چشم ها اما به صفحه اخبار دوخته شده و مردم ایران همچنان منتظر خبری از رییس جمهور هستند.

در آغازین ساعات روز دوشنبه همچنان عملیات جستجو به صورت هوایی و زمینی توسط نیروهای نظامی، انتظامی، امدادی و مردمی ادامه دارد.

اخبار عملیات امداد را در زیر بخوانید.

گسترش عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد حامل رییس جمهور

با افزایش تیم های امدادی، مردمی، بسیجیان و نیروهای مسلح در منطقه سانحه برای بالگرد رییس جمهور، عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد گسترش یافت.

هم اکنون نیروهای جدید امدادی استان های معین آذربایجان شرقی به منطقه گسیل شده اند تا در روند عملیات جستجو توقفی ایجاد نشود و نیروهای تازه نفس به محل های مورد نظر منتقل شده اند.

از طرفی بسیاری از نیروهای بومی و کسانی که آشنایی کاملی به جنگل های ارسباران دارند خود را به منططقه رسانده اند تا در کنار نیروهای امدادی بتواند عملیات جستجو را سرعت ببخشند.

برخی وزرا، معانین رییس جمهور، فرماندهان ارشد سپاه، ارتش و فراجا در منطقه حضور دارند و ضمن رصد کامل اوضاع، در جلسات مختلف و پی در پی ضمن بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی، راهکارهای جدیدی برای تسریع در عملیات ارایه می دهند.

با وجود گذشت 12 ساعت از سانحه برای بالگرد رییس جمهور، هیچ کدام از مقامات لشکری و کشوری حاضر در منطقه آرام و قرار نداشته و مدام پیگیر وضعیت رییس جمهور هستند.

هم اکنون سرمای هوا به منفی صفر درجه رسیده و فشار مضاعفی را بر نیروهای امدادی تحمیل کرده اما هیچگونه توقفی در عملیات جستجو صورت نگرفته و عملیات با شدت بیشتر ادامه دارد.

مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رییس جمهور مشخص شد

بر اساس اعلام منابع میدانی، مختصات دقیق موقعیت جغرافیایی بالگرد سانحه دیده حامل رییس جمهور با پایش هوایی منطقه مشخص شد.

تیم های عملیاتی و امدادی هم اکنون در مسیر عزیمت به نقطه تایید شده سانحه به نام طویل هستند.

این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

اطلاعیه شماره 5 ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال احمر

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال احمر در اطلاعیه شماره 5، آخرین اقدامات جست وجو در سانحه بالگرد رییس جمهوری را اعلام کرد.

1. با توجه به شناسایی 2 نقطه حرارتی توسط پهباد ترکیه ای در روستای طویل، تیم های امدادی هلال احمر به سمت محل احتمالی فرود بالگرد حامل رییس جمهور و همراهانش در حرکت هستند.

2. در حال حاضر تعداد 73 تیم امدادی، در منطقه جست وجوی بالگرد حادثه دیده در روستای طویل حضور دارند که از این تعداد، 23 تیم آنست هلال احمر (سگ های زنده یاب) هستند که به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان های مجاور به منطقه وقوع حادثه اعزام شده اند.

3.شرایط جوی منطقه، مه گرفته و بارانی بوده و عملیات جست وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم های امدادی ادامه یافته است.

اخبار تکمیلی در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

اعزام اولین تیم عملیات جستجو و نجات روسیه

اولین هواپیمای ایل-76 وزارت اورژانس روسیه برای کمک به عملیات جستجو و نجات از فرودگاه ژوکوفسکی به مقصد تبریز در ایران برخاست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گسترش عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد حامل رییس جمهور" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گسترش عملیات جستجو از چند جبهه مختلف برای دستیابی به بالگرد حامل رییس جمهور"، کلیک کنید.