یارانه بگیران بخوانند/ یارانه جدید چقدر است؟

یارانه بگیران بخوانند/ یارانه جدید چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری آزیلاز، 8 ماه از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به صورت سراسری در کشور می گذرد که از امروز این طرح در قالب «فجرانه» به مدت 3 ماه به گونه ای اجرا می شود که «شرط خرید 200 هزار تومان از مبلغ یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی آن از 120 به 220 هزار تومان افزایش یافته است؛ به عبارتی با این افزایش اعتبار، تورم ایجادشده کالاهای اساسی پوشش داده می شود و قیمت سبد 11 قلم غذایی برای مشمولان به جای 743 هزار تومان به نرخ روز، 523 هزار تومان براساس قیمت سال 1401 خواهد بود.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: در این مرحله سبد 11 قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتیین، ریزمغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات با قیمت های مبنای سال 1401 انتخاب شده و مابه التفاوت آن قیمت ها با قیمت روز (1402) از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد، به این معنی که قیمت روز سبد مشتمل بر 11 قلم، 743 هزار و 750 تومان بوده که خانوارهای دهک های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال 1401 را به مبلغ 523 هزار و 300 تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ 220 هزار و 450 تومان) از محل اعتبار جدید دولت تامین می شود.

رقم یارانه جدید چقدر است؟

به عبارتی یارانه پرداختی دولت باتوجه به افزایش اعتبار تشویقی به ترتیب برای گروه های یک تا سه درآمدی در صورت خرید اقلام تعریف شده در سبد غذایی از 400 هزارتومان به 620 هزارتومان و برای دهک های چهار تا هفت درآمدی از 300 هزارتومان به 520 هزارتومان افزایش یافته است که با این افزایش اعتبار، تورم ایجاد شده روی اقلام پوشش داده می شود و به این ترتیب قیمت روز سبد 11 قلمی از 743 هزار و 750 تومان برای خانوار دهک های اول تا هفتم درآمدی معادل 523 هزار و 300 تومان خواهد بود که مابقی آن را دولت پرداخت می کند.

روش استفاده از کالا برگ

مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می شود. خانوار می تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جابه جایی اعتبار بین گروه های کالایی مقدور نبوده به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات (شیر، پنیر و ماست) امکان پذیر است.

برای سهولت خانوارها اپلیکیشن و شبکه ملی اعتبار (شما) بر اساس هر کدملی راه اندازی شده است تا با استفاده از آن، شرایطی برای سرپرستان خانواده فراهم شود تا بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده، 211 هزار فروشگاه متصل به طرح و لیست اقلام را پیدا و از آن فروشگاه ها به صورت اعتباری خرید کنند.

البته استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیک «اختیاری» است، اما استفاده از آن باعث بهره مندی از یارانه ای اضافه تر برای خانوارها می شود.

شرط استفاده از یارانه جدید

افرادی که می خواهند از این طرح استفاده کنند باید الزاما 200 هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از کالا برگ استفاده کنند دراین صورت مبلغ 220 هزار تومان تشویقی به صورت اعتبار به یارانه آنها اضافه می شود و تا واریز یارانه ماه بعد فرصت استفاده از آن را دارند.

چگونه بفهمیم به کدام دهک درآمدی تعلق داریم؟

سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده است هموطنان می توانند برای اطلاع از دهک بندی خود از دو کانال اقدام کنند؛ راه نخست، شماره گویای 09200006369 است که بعد از تماس، با وارد کردند کد ملی سرپرست خانوار و همچنین وارد کردن یک شماره تلفن همراه که به نام سرپرست است، دهکی که در آن قرار دارند اعلام می شود.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یارانه بگیران بخوانند/ یارانه جدید چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یارانه بگیران بخوانند/ یارانه جدید چقدر است؟"، کلیک کنید.