یزد تا بصره؛ با دختران دوومیدانی

آزیلاز/یزد سه دونده یزدی در لیست اعزامی به مسابقات غرب آسیا حضور دارند.

ورزش دوومیدانی در استان یزد و به خصوص در بین بانوان خواهان بسیاری دارد؛ و همین موضوع باعث شده تا دوومیدانی بانوان استان در عرصه ملی و حتی بین المللی حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد و می طلبد که برای ادامه حیات و کسب افتخارات هرچه بیشتر ورزشکاران این رشته مسیولان استان حمایت ویژه ای را از قهرمان این عرصه داشته باشند.

حضور سه دختر دونده یزدی در ترکیب تیم ملی دوومیدانی کشورمان برای شرکت در مسابقات غرب آسیا بیانگر این واقعیت است که دختران شایسته دوومیدانی یزد سرشار از استعداد هستند؛ و لازم است که مسیولین اجرایی استان و نیز متولیان امر ورزش نگاه ویژه ای به آنان داشته باشند.

تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی در حالی به پنجمین دوره رقابت های دوومیدانی غرب آسیا که از 9 تا دوازدهم خردادماه به میزبانی شهر بصره کشور عراق برگزار خواهد شد اعزام شده اند که در این تیم اعزامی نام های «فاطمه محیطی زاده»، «مریم کاظمی» و «سمیرا کردعلی»، سه دوومیدانی کار یزدی نیز به چشم می خورد که در ادامه این گزارش از این سه دختر یزدی می خوانید.

«مریم کاظمی»

«مریم کاظمی» رکورددار و قهرمان پرش سه گام بزرگسالان ایران است که در رنکینگ برترین های جهان در ماده پرش سه گام نیز قرار دارد. یکی از امیدهای ورزش ایران در المپیک 2028 به شمار می آید؛ تا پرچم کشورمان را در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان به اهتزاز درآورده و برای استان یزد افتخار آفرین شود.

کاظمی دارنده مدال های رنگارنگ کشوری و بین المللی مختلفی است که بیشترین مدال هایش از جنس طلا بوده و بیش از 35 مدال طلای قهرمانی کشور و نشان طلا مسابقات بین المللی نوروزگاه سال 2023 را در صندوقچه افتخارات خود دارد.

این ورزشکار با آتیه استان همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 به عنوان جوان ترین ورزشکار تیم ملی ایران شناخته شد؛ و در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا 2024 نیز توانست در رقابتی سخت در کنار برترین های آسیا و جهان به مقام پنجمی دست یابد.

وی در سال های 1401 و 1402 رکورد ملی ماده پرش سه گام داخل سالن بزرگسالان را بهبود بخشید و درحال حاضر نیز رکورددار پرش سه گام داخل سالن ایران در رده سنی بزرگسالان است.

یزد تا بصره؛ با دختران دوومیدانی

«فاطمه محیطی زاده»

وی یکی دیگر از آینده داران دوومیدانی استان یزد و تیم ملی کشورمان است که قطعاً در آینده ای نزدیک از او بیشتر خواهیم شنید.

محیطی زاده نیز قهرمان و رکورددار ماده هفت گانه در رده سنی جوانان است؛ که در رده نوجوانان و جوانان نیز رکوردهای متعددی را به نام خود به ثبت رسانده و در مسابقات قهرمانی دانش آموزان جهان نیز به مقام چهارمی رسید. وی همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت و به مقام چهارم دست یافت.

محیطی زاده همچنین عنوان قهرمانی ماده هفت گانه و پنج گانه کشور، طلای مسابقات نورزوگاه 2023 و نقره مسابقات قهرمانی آسیا 2024 در ماده پنج گانه را برای کشورمان و استان یزد به ارمغان آورد است.

یزد تا بصره؛ با دختران دوومیدانی

«سمیرا کردعلی»

کردعلی عنوان دار نایب قهرمانی ماده پرش با نیزه کشور در رده سنی بزرگسالان و قهرمانی رده سنی جوانان است.

وی مدال های رنگارنگ کشوری و بین المللی مختلفی را در ویترین افتخارات خود دارد که مدال نقره مسابقات بین المللی 2019 که با تلاش چشمگیری تصاحب کرده به نوعی مهم ترین مدال او به شمار می آید.

استان یزد با داشتن استعدادهای ارزشمندی که در این رشته دارد چند سالی است که با حمایت باشگاه چادرملو اردکان در لیگ برتر دوومیدانی ایران صاحب تیم است و همت بلند دختران یزدی باعث شده تا تنها تیم استان چندین بار بر با ایران بایستد.  

یزد تا بصره؛ با دختران دوومیدانی

در این روزهای گرم فوتبالی که همه استان دست به دعا برداشته اند تا آرزوی داشتن یک تیم فوتبال در لیگ برتر برآورده شود، این امید هم داریم که این رشته پرمدال و جذاب المپیکی در یزد و خصوصاً در بخش بانوان مورد توجه ویژه قرار گیرد و روزهای درخشان و افتخارات چشم نوازی را برای ورزش استان یزد رقم بزند و در سال های آتی ورزشکار المپیکی نیز داشته باشد.

پایان خبر آزیلاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یزد تا بصره؛ با دختران دوومیدانی" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یزد تا بصره؛ با دختران دوومیدانی"، کلیک کنید.