برگزاری ۱۰ رویداد فرهنگی با محوریت اربعین در خوزستان – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

برگزاری ۱۰ رویداد فرهنگی با محوریت اربعین در خوزستان - خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار آزیلاز، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ایام اربعین با ۲ محور خلاقیت و جامعیت برنامه ریزی شد و امسال در تمام بخش‌ها هنرمندان حضور پرشور داشته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که در شهرستان‌های مختلف برگزار شد، در مرزهای شلمچه و چذابه نیز برنامه‌های خوبی برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در چذابه موکب فرهنگ، هنر و رسانه خوزستان به همت اداره کل برپا شد، تصریح کرد: همچنین در پایانه مرزی شلمچه با کمک دیگر دستگاه‌ها، موکب فرهنگ، هنر و رسانه برپا شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری بیش از ۱۰ رویداد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با محوریت اربعین اشاره کرد و گفت: برخی اجراهای هنری و رویدادها در محیط پایانه مرزی، برخی در محل موکب ها و بعضی دیگر در شهرستان‌ها بوده است.

منادی ادامه داد: به طور مثال رویداد ملی اشک سرخ که یک رویداد با موضوع تئاتر خیابانی، تئاتر میدانی و تعزیه است برگزار شد که بیش از ۱۶ اثر توسط گروه انتخاب، از استان‌های مختلف انتخاب شد که به اجرا پرداختند.

وی بیان کرد: همچنین رویداد آواها و نغمه‌های حسینی و عاشورایی نیز به این مناسبت برگزار شد که به مساله رویدادها، آئین‌ها، نغمه‌ها و آواهای عاشورایی مختلف اقوام و شهرستان‌ها پرداخت.

به گفته منادی، رویداد خوشنویسی ناله نی در لالی با موضوع دل نوشته‌های عاشورایی، هشت شب تعزیه روایت سرخ بهبهان از دیگر برنامه‌ها بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: شهرستان‌های دزفول، شوش و کرخه نیز در مرز برنامه اجرا کرده‌اند.

منادی با بیان اینکه رویداد هنرهای تجسمی کربلا طریق الاقصی دیگر برنامه ایام اربعین بوده، تصریح کرد: رویداد مذکور با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد و اکنون در مرز چذابه در حال برگزاری است.

وی گفت: خبرنگاران اربعین، اربعین نگاران (اعزام روزانه خبرنگاران و عکاسان به مرز چذابه)، هشتمین همایش آستان جانان، ۱۰ روز زندگی با اهل بیت کربلا (در قالب کتابخوانی، قصه گویی و نقاشی ویژه)، توزیع کتاب بین کودکان و زیارت شهدا (توزیع عکس شهدا زیارت به نیابت از شهید منظور) از دیگر برنامه‌های برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: همچنین چهارمین سوگواره رسانه‌ای اربعین حسینی با موضوع تولیدات آثار رسانه‌ای و با رویکرد اربعین نیز در حال برگزاری است که تا چند روز پس از اربعین آثار دریافت، پس از آن داوری و اختتامیه برگزار خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری ۱۰ رویداد فرهنگی با محوریت اربعین در خوزستان – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری ۱۰ رویداد فرهنگی با محوریت اربعین در خوزستان – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.