تمام شهروندان خرم‌آبادی در ثبت جهانی این شهر نقش اساسی دارند

تمام شهروندان خرم‌آبادی در ثبت جهانی این شهر نقش اساسی دارند

آزیلاز/لرستان عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه به عنوان یک شهروند خرم‌آبادی از سایت‌های داخلی و پلتفرم‌های خارجی دائما پیگیر هستم که نتیجه این تلاش برای ثبت جهانی به کجا رسیده است، گفت: تمام شهروندان در این ثبت جهانی از تمیز نگه‌داشتن شهر تا نماسازی و فرهنگ و کالبدی که در جامعه است سهمی دارند و باید نقش خود را ایفا کنند.

احسان ناصر در گفت‌وگو با آزیلاز در خصوص مفهوم اقتصاد گردشگری و تاثیر آن بر رونق اقتصادی لرستان، اظهار کرد: قطعا با ثبت جهانی دره‌خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک، صنعت گردشگری توریست و به دنبال آن رونق اقتصادی در استان ایجاد می‌شود.

‌ عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی لرستان افزود: باید در این کار بزرگ میراث فرهنگی لرستان از سوی مردم و مسئولین مورد حمایت قرار گیرد تا این موضوع مهم و حیاتی به سرانجام برسد.

ناصر با بیان اینکه در جاهایی که اقتصاد موفقی داشته‌اند پتانسیل آنها در نظر گرفته شده است،  بیان کرد: اقتصاد در کشورهای پیشرفته با درآمد ارزی سنجیده می‌شود و هنر متعالی این است که دلار فرد خارجی را به کشور وارد کنیم تا ارزی آوری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امروز پتانسیل لرستان علاوه بر گردشگری، کشاورزی و دامداری است و نباید از سایر قابلیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان غافل شویم، ادامه داد: استخوان‌بندی و ساختار اقتصادی استان بر دو بخش گردشگری و کشاورزی و دامداری است و خودبخود تمام بخش‌های دیگر را به دنبال خود می‌آورد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی لرستان خاطرنشان کرد: زمانی که دره خرم‌آباد ثبت جهانی شود، اسم این شهر در نقشه جهانی قرار می‌گیرد و می‌تواند مقصد گردشگران خارجی باشد.

ناصر گفت: امیدوارم این پروژه مهم ثبت جهانی شود و البته بنده به عنوان یک فعال اقتصادی احساس می‌کنم درک بزرگی از این ثبت جهانی در استان اتفاق نیفتاده و باید شتاب کنیم تا عملیاتی شود.

پایان خبر آزیلاز 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تمام شهروندان خرم‌آبادی در ثبت جهانی این شهر نقش اساسی دارند" هستید؟ با کلیک بر روی گردشگری و اقامتی, فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تمام شهروندان خرم‌آبادی در ثبت جهانی این شهر نقش اساسی دارند"، کلیک کنید.