حریق ۱۵ هکتار مزرعۀ گندم و بادام و مرتع در اصفهان

حریق ۱۵ هکتار مزرعۀ گندم و بادام و مرتع در اصفهان

آزیلاز/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان بار دیگر درخصوص نقش خطای انسانی در وقوع آتش‌گرفتن عرصه‌های طبیعی هشدار داد و گفت: ساعت ۱۲ ظهر امروز (۶ مردادماه ۱۴۰۳)، ۱۵ هکتار مزرعۀ گندم و بادام و مرتع در آتش سوخت.

منصور شیشه‌فروش از این آتش‌سوزی در مراتع مهرپهن شهر کمه واقع در بخش پادنای وسطی سمیرم به آزیلاز خبر داد و اظهار کرد: خاموش‌کردن این حریق ۳ ساعت به طول انجامید. عوامل محلی و شهرداری، نیروهای مردمی و آتش‌نشانی در اطفای آن نقش داشتند.

او ادامه داد: بر اثر این حادثه، ۶ هکتار از مزارع گندم، ۵ هکتار از کشتزارهای بادام و ۴ هکتار از مراتع منطقه در آتش سوخت و خسارت دید. افزایش دما و عوامل انسانی در وقوع این آتش‌سوزی نقش داشته است. علت گسترش و دامنه‌دارشدن حریق نیز وزش باد بود.

این مسئول استانداری اصفهان افزود: ظهر امروز در حادثه‌ای مشابه، یک هکتار از مراتع روستای بادجان در شهرستان فریدن نیز درگیر حریق شد. این آتش به‌کوشش نیروهای محلی و عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی منطقه مهار و کنترل شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: روز گذشته (۵ مردادماه) نیز به‌علت شدت گرما حریقی دیگر و در ۳ هکتار از مراتع روستای بسینان واقع در شهرستان بویین و میاندشت رخ داد که اطفا شد. علت تمامی این حوادث متأثر از عوامل انسانی اعلام شده است که با توجه به افزایش دما و وزش تندباد گسترش یافته‌اند.

شیشه‌فروش یادآور شد: به‌دلیل استقرار موج گرما و افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما از تمامی گردشگران، مسافران،کشاورزان، مرتع‌داران و ساکنین مجاور منابع طبیعی درخواست می‌شود که به‌هیچ‌وجه در این مناطق آتش روشن نکنند. با توجه به نقش خطای انسانی در این حوادث، دقت و ملاحظۀ افراد نقش پررنگی در پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها دارد.

او تأکید کرد: هرگز در حاشیۀ جاده‌ها، مراتع و هر پوشش گیاهی دیگری، ته‌سیگار، کبریت، اشیای صیقلی و بطری‌های آب‌معدنی یا کنسرو را رها نکنید. تأکید می‌کنیم که کشاورزان و باغداران هرگز بقایای گیاهی را در مزارع و علوفه‌های کف باغات آتش نزنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه بیان کرد: در صورت مشاهدۀ هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی بدون فوت وقت به یگان حفاظت از منابع طبیعی از طریق‌ شماره‌ تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهید. همچنین ضروری است که دستگاهای امدادی و مسئولین محلی را خبر کنید تا آتش به‌سرعت‌ کنترل و گسترش آن جلوگیری شود.

پایان خبر آزیلاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حریق ۱۵ هکتار مزرعۀ گندم و بادام و مرتع در اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حریق ۱۵ هکتار مزرعۀ گندم و بادام و مرتع در اصفهان"، کلیک کنید.