علایم اوتیسم در هشت ماهگی

افراد مبتلا به اختلال اتیسم غالبا در برقراری ارتباط و ایجاد ارتباط عاطفی و اجتماعی  با دیگران با مشکلاتی روبه رو هستند.انهاد ممکن است اطلاعات حسی مانند صداها و بوها را متفاوت از دیگران پردازش کنند و همین امر ممکن است زمینه ساز برخی از علایم رفتاری اتیسم باشد که افراد ممکن است از خود نشان دهند.هنگامی که به دنبال علایم اولیه اختلال طیف اتیسم هستید باید به مایل استون ها(نقاط عطف یا شاخصها) توجه کنید که نشان دهنده انتظار مشاهده شاخصهای رشدی در مقطعی زمانی است و کودک در سنی مشخص به انها دست می یابد مانند غان و غون کردن در 4 ماهگی و یا استفاده از جملات ساده تا دو سالگی.اگر کودک بعد از این دوره رشدی عنوان شده به مهارت دست یابد و یا اصلا به ان دست نیابد می تواند نشان دهنده اختلالات رشدی مانند اختلال طیف اتیسم باشد.

علایم اوتیسم در هشت ماهگی

علایم اوتیسم در هشت سالگی

نکته:بر اساس نتایج منتشر شده در حدود یک سوم از والدین عنوان می کنند که علایم اتیسم را در همان نوزادی و طفولیت فرزندشان مشاهده کرده اند.تاخیر های رشدی و انحراف کودک از شاخصهای رشدی هرچند به طور مستقیم به اتیسم اشاره نمی کند اما می تواند به برافراشته شدن پرچم های قرمز و اگاهی والدین از وجود مشکلات رشدی کمک کند. در اتیسم که نوعی اختلال رشدی است علایم به مرور نمایان می گردند به این معنی که والدین متوجه می شوند انچیزی که مطابق با رشد یک کودک عادی مورد انتظار است برای کودک انها رخ نمی دهد .به همین دلیل اگر کودک نتواند به شاخص های رشدی که در دو ماهگی ،چهار ماهگی،شش ماهگی، و نه ماهگی و یک سالگی دست یابد  این را می توان یکی از نشانه های اولیه اتیسم یا اختلالات رشدی دیگر دانست .

نکته:همه نوزادان به شاخص های رشد در زمان مقرر نمی رسند و این امر برای انها طبیعی است و باید برای این امر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با بررسی بازتابها وضعیت فیزیولوژیک کودکتان را بررسی کند. طرح های لباس گروه شب نقاب سایز بزرگ می توانند به عنوان یک ابزار برای برقراری ارتباط با دیگران و ایجاد تعاملات اجتماعی استفاده شوند . اگرچه می توان اختلال اتیسم را تا سن دو سالگی با قطعیت تشخیص داد اما بسیاری از کودکان تا سنین مدرسه تشخیص دریافت نمی کنند به خصوص کودکانی که دارای اتیسم عملکرد بالا یا اتیسم خفیف هستند.پس کودکانی که در این سن تشخیص اتیسم را دریافت می کنند یا دارای اتیسم خفیف هستند و یا به اشتباه در گذشته تشخیص دریافت ننموده اند یا به اشتباه با اختلالی دیگر تشخیص داده شده اند که ممکن است همراه با اتیسم رخ دهد.

همانطور که گفته شد اختلال طیف اتیسم اختلالی مادام العمر است و برخی از افراد مبتلا به اتیسم تا زمان بزرگسالی اتیسم در انها تشخیص داده نمی شود و این می تواند به این خاطر باشد که انها در محدوده ای دیگر از اختلالات قرار گرفته اند و علایم شدیدتری در ان طیف از خود نشان می دهند مانند اختلال وسواس فکری و یا اینکه به میزان بسیار بسیار پایینی علایم را از خود نشان می دهند که ممکن است نتوان انها را پیشتر از این دارای اتیسم تشخیص داد اما با تغییر شرایط ممکن است این علایم برجسته تر گردند برای نمونه ازدواج یا شاغل شدن و یا تغییر شغل دادن می تواند در برجسته تر شدن علایم کمک کننده باشد.ممکن است پسری نجیب و کم حرف و سر به زیر و بسیار ساده و دل پاک در خانواده قلمداد گردد اما با ازدواج این پسر همسر او متوجه برخی مشکلات می گردد که با تفسیر خانواده پسرمتفاوت است.

از آنجایی که اختلال اوتیسم علایم گسترده ای دارد و هر کودک الگوی علایم مخصوص به خودش را دارد، شناسایی علایم اوتیسم در کودکان بسیار سخت و نیازمند به داشتن اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با علایم اوتیسم در کودکان است. در سری مقالات قبل درباره ی این صحبت کردیم که اوتیسم چیست؟ و با انواع اختلال اوتیسم آشنا شدیم. نگاهی به میزان شیوع این بیماری در جهان، علت ، علایم و نحوه تشخیص آن انداختیم. خرید اینترنتی لباس سگ های نگهبان را از سایت های معتبر انجام دهید که از اصل بودن محصول خیالتان راحت باشد . در این مقاله نیز با علایم اوتیسم در کودکان آشنا خواهیم شد. سری مقالات قبل را از طریق لینک های زیر می توانید دنبال کنید. محققان می گویند ابتلا به اوتیسم و بیماری های طیف آن (ASD) از جمله سندرم اسپرگر از دوران جنینی رخ می دهد و با بررسی دقیق حالت های نوزاد می توان تا قبل از یک سالگی بیماری را شناسایی کرد.

این روزها به نظر ضروری می رسد، تمامی والدین از همان ماه های اولیه تولد کودک در کنار مشاهده رشد نوزاد و عملکرد طبیعی اعضای بدن، کودک خود را از نظر امکان ابتلا به اوتیسم نیز مورد بررسی قرار دهند. از آن جایی که بعضی از کودکان سالم هم گاهی رفتارهای مشابه اوتیسم دارند، ممکن است تشخیص این که آیا یک کودک مبتلا به اوتیسم است یا خیر، گاهی دشوار باشد. بنابراین، از آنجایی که تشخیص این اختلال کاملاً مبتنی بر مشاهدات رفتاری و اطلاعات گزارش شده توسط والدین است، افزایش اطلاعات تمام والدین درباره ی علایم اوتیسم در کودکان ضروری می باشد. سن تشخیص اوتیسم در کودکان سن مناسب برای تشخیص قطعی اوتیسم توسط متخصص معمولاً از حدود 18-24 ماهگی است که کودک شروع به ارتباط کلامی می کند و تعامل با محیط بیشتر شکل می گیرد.

در نتیجه، اوتیسم اغلب باید در کودکان کم تر از سه سال یا کوچک تر تشخیص داده شود. اما متاسفانه اغلب کودکان مبتلا، تا به سن 4 سالگی یا بیشتر تشخیص اوتیسم را دریافت نمی کنند. تشخیص معتبر اوتیسم کودکان در سن 2 سالگی هم امکان پذیر است. بسیاری از والدین، قبل از 1 سالگی فرزند خود، متوجه علایم اولیه اوتیسم می شوند و تا سن 18 ماهگی کودک، به تفاوت های او با سایر کودکان پی می برند. سن طلایی درمان کودکان اوتیسم تا 5 سالگی است و هر چقدر که درمان یک کودک مبتلا به اوتیسم زودتر آغاز شود، نتایج بهتری به دست خواهد آمد. در واقع هرچه تشخیص در سنین کمتری صورت گیرد و اقدام به درمان و آموزش سریع تر باشد کودکان پیشرفت بیشتری می کنند. کودکانی که به موقع درمان و آموزش دیده اند، عملکردشان به دیگر کودکان نزدیک تر است.

به طور خلاصه می توان گفت، اوتیسم در سال های اول زندگی خود را نشان می دهد. به صورتی که 50 درصد والدین پیش از 12 ماهگی و 80 تا 90 درصد والدین پیش از 24 ماهگی متوجه علایم این اختلال در کودکشان می گردند. نسبت پسران به دختران دارای اختلال طیف اتیسم 4 به 1 است و با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اتیسم در دختران به درستی تشخیص داده نمی شود بویژه در دختران دارای عملکرد بالا. لباس سوپرمن دخترانه با الهام از قصه های قهرمانی، کودکان را میتواند به دنیای ماجراجویانه ببرد .از طرفی نیز نظریه هایی که در مورد بروز اختلال در مردان مانند مغز مردانه نامتعادل بوجود امده می تواند بر روی ارزیابی و تشخیص اتیسم در دختران تاثیر گذار باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علایم اوتیسم در هشت ماهگی" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علایم اوتیسم در هشت ماهگی"، کلیک کنید.