عکس| پازل گمشده‌ی تاریخ، زیر تپه‌های شنی ۵۰۰۰ ساله

آفتاب‌‌نیوز :

بنا بر بیانیه وزارت فرهنگ پرو، سایت معبد که در ناحیه Zaña (یا Saña) در شمال غربی پرو واقع‌شده است، بخشی از مجموعه باستان‌شناسی «Los Paredones de la Otra Banda-Las Ánimas» است.

پس از آغاز کاوش‌ها در ۳ ژوئن، محققان آنچه از دیوارهای یک معبد چندطبقه باقی‌مانده بود را کشف کردند که البته بین دیوارها اسکلت‌های سه فرد بالغ وجود داشت.

نحوه تدفین‌ها، که حاوی هدایایی پیچیده شده در پارچه است، شواهدی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد این مکان می‌تواند محل برگزاری مراسم قربانی باشد.

لوئیس آرماندو مورو یونین، مدیر پروژه باستان‌شناسی مناظر فرهنگی Úcupe – Zaña Valley می‌گوید: «ما احتمالاً به یک مجموعه مذهبی ۵۰۰۰ ساله نگاه می‌کنیم که در یک فضای باستان‌شناسی است و از دیوارهای گلی ساخته‌شده است و پلکان مرکزی دیده می‌شود که به قسمت مرکزی بالا می‌رود.»

دیوارها با نقوش پیچیده‌ای تزئین شده بودند که تصاویری از بدن انسان را با تلفیقی از سر پرنده، ویژگی‌های گربه‌سانان و پنجه‌های خزنده نشان می‌داد. قسمت‌های بالایی دیوارها نیز با یک گچ ظریف و با طرحی تصویری پوشانده شده‌اند.

محققان همچنین یک بنای تاریخی دیگر را کشف کردند که مربوط به سال‌های ۶۰۰ تا ۷۰۰ پس از میلاد است، که احتمالاً در دوره موچه (Moche) پرو بوده است.

موچه‌ها که درگیر قربانی کردن (انسان) بودند، به خاطر معابد بزرگ و آثار هنری خوبشان، ازجمله جام‌های سرامیکی که به شکل سر انسان است، شناخته می‌شوند.

این تیم همچنین دفن کودکی ۵ یا ۶ ساله را شناسایی کردند، اما این دفن سال‌ها بعد انجام‌شده است.

عکس| پازل گمشده‌ی تاریخ، زیر تپه‌های شنی ۵۰۰۰ ساله

منبع: livescience

 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عکس| پازل گمشده‌ی تاریخ، زیر تپه‌های شنی ۵۰۰۰ ساله" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عکس| پازل گمشده‌ی تاریخ، زیر تپه‌های شنی ۵۰۰۰ ساله"، کلیک کنید.