یادگیری قرآن برای کودکان

با توجه به اینکه زبان قرآن عربی بوده و ممکن است برای کودکان درک سخت تری داشته باشد لذا آموزش درست میتواند کودک را به فراگیری این کتاب آسمانی تشویق کند. در این مقاله به معرفی برترین اپلیکیشن های آموزش قرآن برای کودکان پرداختیم. نکته مهم: برای دانلود اپلیکیشن ها ممکن است نیاز داشته باشید که وی پی ان خود را روشن کنید زبان یعنی آینده! برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز! در کودکان غلبه با احساس است نه منطق و عقل؛ لذا آموزش قرآن به کودکان باید با زبان کودکانه، همراه با محبت و عطوفت و با رعایت مبانی و روش صحیح آموزش قرآن به کودکان باشد.

یادگیری قرآن برای کودکان

یادگیری قرآن برای کودکان

در اینجا معمولاً سوالاتی به ذهن والدین می رسد: چگونه می توان کودک را از همان سنین ابتدایی به قرآن علاقه مند کرد؟ روش مناسب برای آموزش قرآن به کودکان چیست؟ استفاده از الگوها و طرح هایی که قابلیت مخفی شدن در محیط های مختلف را داشته باشند، در طراحی لباس پلیس مورد توجه قرار می گیرد . آیا می توان بین زبان قرآن و زبان کودکان ارتباط مناسب برقرار کرد؟ با اجرای یک روش مناسب در آموزش قرآن به کودکان و ایجاد علاقه و نشاط در آنها مطمین باشید که بازدهی بالایی را شاهد خواهیم بود. در این مقاله با مبانی و روش صحیح آموزش قرآن به کودکان آشنا می شویم. برای آموزش قرآن به کودکان ابتدا باید آن ها را با زبان قرآن آشنا کرد. همانطور که می دانید زبان کودک با زبان بزرگ سالان متفاوت است.

از طرفی کودک به دلیل انرژی پایه بالا و علاقه مندی به تفریح و سرگرمی نیاز به لذت بردن از روند آموزش و برنامه ریزی دارد به همین خاطر در روند آموزش به این سه اصل توجه داشته باشید: این یک فرمول تربیتی است: برای اینکه این مطالب درون کودک نهادینه شود، در کنار تشویق و ایجاد انگیزه نیاز به تکرار و تمرین است. با تکرار آیه ها و تمرین منظم به مرور زمان، آیه های قرآن برای کودک ملکه می شود و در جان او می نشیند. حال باید کاری کرد که این تکرار و تمرین مداوم باعث زدگی و خستگی کودک نشود و کودک از آموزش لذت ببرد و با قرآن انس بگیرد. این کار نیازمند آشنایی والدین با اصول آموزش قرآن به کودکان است.

یک اصل مهم این است که بازی کودک زندگی اوست و زندگی کودک بازی اوست. پس آموزش به کودکان نباید جدی و خشک باشد بلکه باید با محبت و متناسب با سن کودک با او همراه شد. لذا آموزش قرآن به کودک باید همراه با بازی و سرگرمی و در بستر محبت باشد. آموزش قرآن به کودکان همراه با شعر و داستان بسیار موثر است. برای آموزش قرآن به کودکان شما می توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید تا کودک شما از آموزش لذت برده و قرآن را در حافظه طولانی مدت خود نگه داری کند. اگر شما به نیز به دنبال آموزش قرآن به فرزند دلبند خود هستید، خواندن این مطلب راهکارهای مختلفی به شما آموزش خواهد داد.

کودک شما چند ساله است؟ نکته مهم در آموزش قرآن به کودکان توجه به این مساله است که کودک شما چند سال دارد؟ لباس نیروی انتظامی باید از نظر ارتجاعی قابلیت تنظیم به اندازه ی مطلوب برای هر فرد را داشته باشد . نیاز به تکنیک های آموزشی مختلفی نسبت به کودکان بزرگ تر دارد. در آموزش قرآن به فرزندان خود به این نکته توجه داشته باشید که فرزند خود را مجبور به یاد گرفتن نکنید، زیرا این کار نه تنها تاثیر مثبت نداشته بلکه او را از آموزش زده می کند. سعی کنید از تکنیک هایی استفاده کنید که همراه با شادی و بازی بوده تا کودک شما از آموزش قرآن لذت ببرد. آشنا کردن کودکان با قرآن می تواند خیر و برکت را به زندگی آن ها وارد کرده و درس های مختلفی را به آن ها آموزش دهد.

برای زمان مناسب آموزش قرآن به کودکان نظرهای مختلفی وجود دارد. بسیاری سن 12 تا 15 سالگی را بهترین زمان می دانند، برخی معتقدند می توانند آموزش را از 5 سالگی با حفظ قرآن آغاز کرد. انتخاب زمان مناسب تا حد زیادی به میزان علاقه و هوش فرزند شما بستگی دارد، اگر متوجه شدید که فرزند شما هنوز آمادگی این آموزش را ندارد، او را مجبور نکنید. کودک شما از همان ماه های ابتدایی درون رحم مادر، می تواند بسیاری از چیزها را شنیده و درک کند. برای آن که شما انس و الفت با قرآن را در کودک خود ایجاد کنید، بهتر است از همان روزهای ابتدایی بارداری در خانه ترتیل قرآن پخش کنید تا نطفه فرزند شما با این ندای آسمانی شکل بگیرد. بعد از تولد نیز این روند را ادامه دهید.

گوش دادن به قران در زمان هایی که فرزند شما بیدار است و یا در حال شیر خوردن است، می تواند ذهن و گوش های او را با این کلام آشنا کرده و او را مستعد یادگیری کند. از روش چهارده معصوم استفاده کنید یکی از روش های آموزش قرآن به کودکان، استفاده از متد چهارده معصوم است. در این روش هر آیه از قرآن به نیابت 14 معصوم، 14 بار پخش می شود. می توانید این فایل را زمانی که کودک شما مشغول بازی یا استراحت است، پخش کنید. تکرار 14 باره یک آیه می تواند به خوبی در ذهن فرزند شما جای بگیرد. کودکان عاشق داستان هستند و یکی از بهترین چیزهایی که می توانید برای فرزند خود تعریف کنید، داستان های عبرت آموز و زیبای قرآن کریم است.

برای آموزش قرآن به فرزندان خود می توانید یک یا چند آیه را آموزش داده و بعد از آن داستان های مربوط به آن سوره و آیه را برای فرزند خود تعریف کنید. کودکان حتی از شنیدن داستان های تکراری نیز لذت می برند. دارا بودن لایه های عایقی در لباس سربازی پسرانه می تواند از حفظ دمای بدن سربازان در شرایط سرد حمایت کند . برای آموزش قرآن به کودکان بهترین راه آموزش با لحن کودکانه است. علاوه بر این، بهتر است از سوره های کوچک قرآن شروع کنید که این سوره ها در جزء سی ام قرار گرفته اند. از آنجایی که خواندن از روی خود قرآن برای بچه ها کار ساده ای نیست، شما می توانید از یک اپلیکیشن که در قالب متن ساده به همراه فایل صوتی آموزش داده است، استفاده کنید.

اپلیکیشنی که پیش رو دارید، یکی از کامل ترین و بی نظیرترین برنامه های آموزش قرآن به حساب می آید. در این برنامه تمام سوره های جزء سی قرآن کریم، به همراه ترجمه ی فارسی قرار گرفته اند. روخوانی هر سوره از جزء سی ام به همراه سوره حمد، توسط چند قاری قرار داده شده است که شما می توانید به سلیقه ی خود یک تلاوت را انتخاب کرده و گوش جان بسپارید به تلاوت زیبای قاری منتخب خود.   زمانی که قاری در حال روخوانی قرآن است، می توانید با کلید های مکث، جلو و عقب، کنترل کامل روی تلاوت داشته و آیه ی مورد نظر خود را بشنوید. با تنظیم گزینه ی تکرار، هر آیه و هر سوره را به تعداد دلخواه بشنوید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادگیری قرآن برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی دین و مذهب, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادگیری قرآن برای کودکان"، کلیک کنید.