نحوه دریافت کارتخوان برای اتباع

کارتخوان برای اتباع؛ شرایط و مدارک لازم برای دریافت دستگاه پوز اتباع

خرید کارتخوان برای اتباع با امکان تحویل دو الی 4 روزه به صورت شخصی و با ارسال مدارک زیر ممکن است. همچنین در ادامه مطلب، مدارک لازم برای خرید کارتخوان اتباع مانند، مدارک شناسایی اتباع مثل پاسپورت، کارت ملی اتباع خارجی، داشتن حساب بانکی برای اتباع را ذکر خواهیم کرد.

نحوه دریافت کارتخوان برای اتباع

ثبت نام و فعالسازی کارتخوان برای اتباع

در مقاله ثبت نام و فعالسازی کارتخوان برای اتباع به شرایط لازم برای دریافت کارتخوان، مدارک لازم و پرسش و پاسخ دراین باره می پردازیم.

تیم تولید محتوا فروشگاه اینترنتی رامش پوز برای ارج نهادن به شما مشتریان عزیز محتوای متنی ثبت نام و فعالسازی کارتخوان برای اتباع را به فایل صوتی تبدیل کرده است. شما عزیزان می توانید با گوش دادن به این محتوای صوتی، به راحتی اطلاعات کامل درمورد این موضوع را به دست آورید:

لازم به ذکر است متقاضیان عزیز میبایستی قبل از اقدام به خرید کارتخوان اتباع ، دارای کد فراگیر باشند. کد فراگیر برای ارایه انواع خدمات بانکی به اتباع مذکور از ایجاد حساب بانکی برای اتباع خارجی می باشد.

اتباع (غیر ایرانی) می توانند برای خرید کارتخوان به لینک زیر مراجعه نمایند:

خرید کارتخوان برای اتباع

شرایط و نحوه گرفتن کارتخوان برای اتباع

برای خرید کارتخوان لازم است که فرد دارای شرایط زیر باشید :

  • دارا بودن سن قانونی (18 سال کامل یا بالای 18 سال)
  • متولد افغانستان
  • ارایه آدرس معتبر
  • ارایه کد پستی معتبر
  • دارا بودن سیم کارت به نام خود
  • دارا بودن حساب بانکی فعال در یکی از شعبه های بانک
  • ارایه کد نهاب
  • ارایه کد فراگیر

کد فراگیر چیست؟

برای ثبت نام و فعالسازی کارتخوان برای اتباع باید کد فراگیر داشته باشید. این کد یکی از ملزومات برای اتباع است. کد فراگیر 10 رقم دارد و یکی از نخستین شروط لازمه برای دریافت انواع خدمات اداری و بانکی می باشد. این کد برای هر فرد متفاوت است و برای انجام مراودات بانکی و اداری بکار می رود.

برای دریافت کد فراگیر ، میبایستی به سامانه دریافت کد مراجعه کنید و با قرار دادن مدارک لازم برای دریافت این کد اقدام کنید.

کد نهاب چیست؟

برای ثبت نام و فعالسازی کارتخوان برای اتباع باید کد نهاب داشته باشید.این کد یک شناسه هویت الکترونیک است. کد نهاب 12 رقم دارد و با استفاده از آن برخی از خدمات بانکی انجام می گردد.

برای دریافت کد نهاب ، میبایستی به صورت حضوری به یکی از شعبه های بانک دلخواه و مورد نظر مراجعه فرمایید و برای دریافت این کد اقدام کنید.

توجه کنید اگر شعبه دلخواه و مورد نظرتان از ارایه کد شهاب خودداری کرد ، به شعبه ی دیگر آن بانک مراجعه کرده و اقدامم به دریافت کد شهاب کنید.

مدارک لازم برای خرید و ثبت دستگاه کارتخوان اتباع

کار شناسان شرکت رامش تراکنش نیک پندار تمامی مدارک مورد نیاز برای انجام فرایند خرید و ثبت دستگاه پوز برای اتباع را به شرح زیر گفته اند:

  • کد رهگیری یا کارت آمایش
  • کپی گذرنامه
  • کد مالیاتی 10 رقمی اخذ شده از سایت مالیات
  • شماره شبا یا حساب جهت اتصال به دستگاه
  • شماره تلفن ثابت
  • آدرس و کدپستی
  • تصویر صفحه اول شناسنامه
  • تصویر پشت و روی کارت ملی

پیشنهاد می شود که اگر کارت آمایش یا کد رهگیری ندارید ، امکان ثبت نام کارتخوان را از طریق ارایه پاسپورت و کد فراگیر ادامه دهید.

مشکل خریددستگاه کارتخوان برای اتباع خارجی برطرف شد

خریددستگاه کارتخوان برای اتباع یکی از عمده مشکلات مهاجرین در ایران می باشد در حالی که دستگاه کارتخوان امروزه به یکی از ضروری ترین موارد در شروع هر کسب و کاری تبدیل شده است. رواج کارت های بانکی و در دسترس نبودن پول نقد مانند گذشته سبب شده افراد در هر حرفه ای که مشغول به کار هستند و به صورت مستقیم با مشتری ارتباط دارند به داشتن یک دستگاه کارتخوان نیاز داشتند باشند. شهروندان ایرانی مراحل بسیار ساده ای را برای گرفتن دستگاه کارتخوان طی می کنند.

این افراد پس مراجعه به بانک و یا شرکت های خصوصی می توانند دستگاه کارتخوان را خریداری کرده و استفاده کنند. اما این موضوع برای شهروندان اتباع خارجی چندان ساده نیست و مشکلات زیادی بر سر این راه دارند.

با وجود اینکه حضور اتباع خارجی تاثیر زیادی در پیشرفت چرخه اقتصادی کشور دارد ولی باز هم وجود دیدگاه های اشتباه مسیولین و قوانین دست و پاگیر این روند را برای اتباع خارجی بسیار سخت کرده است و خریددستگاه کارتخوان برای اتباع به مشکلی بزرگ برای آن ها تبدیل شده است.

مشکلات دریافت و ثبت نام کارتخوان برای اتباع

قبل از آنکه بخواهیم مشکلات ثبت دستگاه کارتخوان برای اتباع را بررسی کنیم باید بگوییم که در کشور ما عدم ارایه خدمات بانکی مثل کارت بانکی و دسته چک و پس از آن دستگاه کارتخوان از مشکلات اساسی هستند که اتباع خارجی با آن درگیر هستند و خواه ناخواه فعالیت اقتصادی آن ها به این علت با مشکل مواجه شده و یا متوقف می شود. در بهمن ماه سال 1396 قانونی مبنی بر محرومیت اتباع خارجی برای استفاده از خدمات بانکی وضع شد.

این قانون که به علت مبارزه با پولشویی از سوی بانک مرکزی به همه بانک ها ابلاغ شد ذکر می کند که موسسات مالی تنها مجاز به صدور دفترچه حساب برای اتباع غیرایرانی هستند. از آنجایی که اعمال این قانون مشکلات فراوانی را برای اتباع خارجی به وجود آورد است، در سال های گذشته تغییرات اساسی در این زمینه اتفاق افتاد و به واسطه آن ها اتباع می توانند پس از طی مراحل قانونی از خدمات بانکی بهره ببرند.

عدم آگاهی شرکت ها در روند ثبت مدارک کارتخوان برای اتباع

شرکت های فعال در زمینه ارایه خدمات درگاه پرداخت اطلاعات کافی در مورد ارایه این خدمات به اتباع غیر ایرانی را ندارند و طبعا خدماتی نیز  در زمینه فروش کارتخوان برای اتباع ارایه نخواهند داد. شرکت پرداز الکترونیک شایا از معدود مراکزی است که با علم به این موضوع و تسلط کامل به فرآیند این خدمات را به صورت گسترده در دسترس شما عزیزان قرار خواهد داد.

فروش کارتخوان برای اتباع؛ وجود مغایرت های بسیار در مدارک هویت افراد

نکته ای که در مورد اتباع غیر ایرانی وجود دارد این است که این افراد دو نوع مدرک شناسایی در ایران خواهد داشت. مدرک شناسایی اول که همه آن را می شناسند پاسپورت است. پاسپورت به عنوان مدرک شناسایی معتبر ثابت می کند که فرد تبعه خارجی در ایران اقامت داشته و از سوی دولت ایران نیز این تابعیت او شناخته شده و قانونی است. اما مدرک دوم برای اتباع خارجی کارت آمایش است.

کارت آمایش مدرک شناسایی است که لازم است سالی یکبار نسبت به تعویض آن اقدام شود. پس از تعویض کارت آمایش شماره ثبت شده بر روی آن نیز تغییر خواهد کرد و لازم است تا فرد دارنده آن نسبت به ثبت اطلاعات جدید خود اقدام کند.

شرایط لازم برای بهره بردن از خدمات بانکی

اتباع غیر ایرانی که مقیم ایران هستند می توانند با در دست داشتن کد فراگیر از خدمات بانکی به هر نحوی که به آن نیاز داشته باشند بهره بگیرند.گرفتن کد فراگیر اولین قدمی است که شما باید در مسیرثبت نام کارتخوان برای اتباع بردارید. نکته ای که لازم است در مورد گرفتن کد فراگیر بدانید این است که این کد به صورت منحصر به فرد در دسترس افراد قرار می گیرد و در یک خانواده لازم است تا هر فرد این کد را به صورت جداگانه دریافت کرده و در هنگام مراجعه به ادارات و خصوصا بانک ارایه دهد.

هزینه دریافت کد فراگیر نیز چندان زیاد نیست و شما می توانید با پرداخت مبلغ ناچیز نسبت به دریافت این کد اقدام کنید. توجه داشته باشید که کد فراگیر 12 رقمی است و نباید آن را با شناسه 16 رقمی فراگیر اشتباه بگیرید. ما در شرکت پرداز الکترونیک شایا با دانش فنی و تجربه بسیار زیاد در حوزه خدمات پوز برای اتباع به راحتی برای شما کدفراگیر صادر خواهیم کرد تا بتوانیم مسیر شما را برای یک خرید لذت بخش هموارتر کنیم.

شرکت های ارایه دهنده خدمات خرید کارتخوان برای اتباع غیر ایرانی

شرکت های زیادی در سراسر ایران وجود دارد که خدمات فروش و اجاره کارتخوان به شهروندان ایرانی را ارایه می دهند اما به علت تفاوت در روند ثبت مدارک و عدم آگاهی این شرکت ها از اصول ثبت مدارک کارتخوان برای مهاجرین غیرایرانی متاسفانه این شرکت ها خدمات درگاه پرداخت برای اتباع غیر ایرانی را ارایه نمی دهند.

بنابراین پیدا کردن شرکت مناسبی که بتواند فروش کارتخوان برای اتباع را در اختیار شما قرار دهد چندان ساده نیست. اگر به دنبال پیدا کردن چنین شرکتی رفته باشید احتمالا واژه PSP به گوشتان خورده است. در توضیح این واژه باید ذکر کرد که به شرکت های ارایه دهنده خدمات بانکی برای اتباع ایرانی PSP گفته می شود.

شرکت پرداز الکترونیک شایا یکی از معتبرترین و بزرگترین گروه های زیر نظر مجموعه شرکت های PSP در ایران است که خدمات الکترونیک برای اتباع خارجی در ایران را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید برای دریافت این خدمات به آن ها مراجعه کنید. کادر مجرب و کارآزموده شایا با سال ها تجربه در زمینه ارایه خدمات دریافت کارتخوان سیار برای اتباع غیرایرانی، شما را در پیمودن این مسیر و همچنین گذر از مشکلات در ایران راه یاری خواهد کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه دریافت کارتخوان برای اتباع" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه دریافت کارتخوان برای اتباع"، کلیک کنید.