دهه طلایی مودریچ – آزیلاز

دهه طلایی مودریچ - آزیلاز

هافبک کروات تا 27 سالگی تنها 5 عنوان قهرمانی کسب کرده بود اما در حال حاضر او در 38 سالگی 30 جام قهرمانی دارد که می تواند با قهرمانی در لیگ قهرمانان به رکورد 31 جام نیز برسد.

به گزارش آزیلاز، لوکا مودریچ اسطوره زنده ریال مادرید و فوتبال جهان است. او با 38 سال سن، تمام عناوین ممکن را با ریال مادرید به دست آورده است، علاوه بر همه این ها، او توپ طلا را نیز برده است که او را به یکی از موفق ترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل می کند.

دوران حرفه ای این ستاره کروات همیشه موفق نبود. تا قبل از امضای قرارداد با ریال مادرید در سال 2012، او تنها 5 عنوان قهرمانی کسب کرده بود؛ سه لیگ و دو جام حذفی کرواسی. او در سال 2008 راهی تاتنهام شد و در این تیم نتوانست به موفقیتی دست یابد و تمام افتخاراتش مربوط به دوران حضور در دیناموزاگرب بود. 

مودریچ در چهار سالی که برای تاتنهام بازی کرد، نتوانست هیچ جامی را بالای سر ببرد ولی در سال 2012 تصمیم به حضور در ریال مادرید گرفت.

او در اولین سال حضورش در ریال مادرید تنها توانست یک سوپرکاپ اسپانیا را بالای سر ببرد. اما با شروع سال 2014،  کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، دهه طلایی مودریچ از این جا شروع شد و او  هرچه می توانست به دست آورد. چهار قهرمانی در لالیگای اسپانیا، دو جام حذفی و چهار سوپرجام از دیگر افتخارات مودریچ با ریال بود.

علاوه بر این، مودریچ پنج قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، چهار سوپرکاپ اروپا و پنج قهرمانی جام جهانی باشگاه ها را در کارنامه دارد. او 25 جام به عنوان بازیکن ریال مادرید به دست آورده است و اگر ریال مادرید در اول ژوین قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، می تواند به بیست و ششمین جام در ریال برسد.  

توپ طلای 2018 و نایب قهرمانی در جام جهانی 2018 و مقام سوم جام جهانی 2022 افتخارات لوکا مودریچ را در این دهه تکمیل می کنند؛ میراثی که در تاریخ فوتبال ماندگار خواهد بود و می تواند همچنان گسترش یابد چون او برنامه ای برای بازنشستگی ندارد.

لوکا مودریچ سخت مورد توجه تیم های عربستانی قرار گرفته است و گمانه زنی ها درباره جدایی اش از ریال در تابستان زیاد است. قرارداد مودریچ تابستان پیش رو به پایان می رسد و او هنوز تصمیم نهایی اش را برای ماندن یا جداشدن نگرفته است.

پایان خبر آزیلاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دهه طلایی مودریچ – آزیلاز" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دهه طلایی مودریچ – آزیلاز"، کلیک کنید.