فصلنامه «دانش حفاظت و مرمت» پس از ۵ سال وقفه منتشر شد – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

فصلنامه «دانش حفاظت و مرمت» پس از ۵ سال وقفه منتشر شد - خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آزیلاز، نشریه تخصصی مرمتگران ایران، با تغییر محورها و اعضای شورای دبیران و گزینش رویکردهای نو، در تلاش است با جبران شماره‌های عقب‌افتاده، خود را برای رتبه‌بندی نشریات وزارت علوم در دی ماه سال جاری آماده کند.

در خلال ۴ شماره منتشر شده ۲۶ مقاله علمی چاپ شده است که حوزه‌های مختلف حفاظت و مرمت را شامل می‌شود. نشریه حفاظت و مرمت، در راستای غنای ادبیات و پژوهش‌های حوزه حفاظت، مرمت آثار، بناها و آرایه‌های معماری، باستان‌سنجی، حفاظت در کاوش، مستندسازی و فناوری‌های نوین ذیل مهمترین محورهای خود آماده پذیرش مقالات پژوهشگران به‌ویژه دانشجویان، دانش‌آموختگان و متخصصان جوان است.

پژوهشگران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات علمی خود را در محورهای «تاریخ، مبانی نظری، مدیریت حفاظت، قوانین و تشکیلات در میراث فرهنگی»، «مطالعات و شناخت اسنادی متون و کتیبه‌های تاریخی، آزمایشگاهی و میدانی میراث‌فرهنگی»، «اصول و شیوه‌های مستندسازی و مطالعه آسیب‌شناسی و شناخت فناوری‌های ساخت آثار تاریخی فرهنگی و فنون اجرایی آرایه‌های معماری»، «باستان‌سنجی و اصالت‌سنجی اشیا و آثار تاریخی فرهنگی»، «حفاظت و مرمت اشیا و آرایه‌های معماری، فرهنگی و تاریخی»، «حفاظت و مرمت در کاوش‌های باستان‌شناسی»، «مستندسازی آثار و اشیا فرهنگی تاریخی و آرایه‌های معماری»، «ارزیابی روش‌های درمانی و بهینه‌سازی مواد و مصالح سنتی در حفاظت و مرمت»، «کاربرد علوم، فناوری‌ها، تجهیزات، مواد و روش‌های نوین در حفاظت آثار فرهنگی-تاریخی» و «گزارش‌های اجرایی حفاظت و مرمت اشیا، مجموعه‌ها، موزه‌ها، محوطه‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی» به نشانی https://kcr.richt.ir ارسال و برای پیگیری وضعیت مقالات خود با شماره ۶۶۷۳۶۵۱۶-۰۲۱ و رایانامه فصلنامه kcr@richt.ir در تماس باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فصلنامه «دانش حفاظت و مرمت» پس از ۵ سال وقفه منتشر شد – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فصلنامه «دانش حفاظت و مرمت» پس از ۵ سال وقفه منتشر شد – خبرگزاری آزیلاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.